Klanten KPN werven klanten

1 maart 2007, 10:45

{title}KPN is vandaag gestart met een nieuwe website www.iksluitjeaan.nl. Klanten van KPN kunnen via deze site bekend maken dat zij als ambassadeur van de KPN-producten, internet, telefonie en televisie, een zakcentje willen bijverdienen. Ook is het mogelijk om op deze wijze de kas van club of vereniging een extra aanvulling te geven.

Het verkoopprogramma voor particulieren en verenigingen, biedt bestaande KPN-klanten de mogelijkheid om nieuwe klanten te enthousiasmeren om ook een product bij KPN te bestellen. Daarvoor ontvangen zij een bonus van € 15,- per aangesloten product. Deelnemers ontvangen een eigen unieke websitepagina in de vorm van www.iksluitjeaan.nl/NAAM met de mogelijkheid om actuele KPN-aanbiedingen uit te printen en met dit reclamemateriaal de verkoop te stimuleren.

Kortom eigenlijk een affiliateprogramma voor de ‘gemiddelde’ klant zonder eigen website. Mocht je KPN overwegen, ga dan naar www.iksluitjeaan.nl/marketingfacts om alvast onze volgende Marketingfacts BBQ te sponsoren 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

26 Reacties

    mangold

    Leuk gedaan! Maar eh: wel jammer dat ze geen JavaScript bestel-widgets hebben gemaakt, die iedereen gewoon in z’n eigen blog of webpagina kan copy/pasten. Of komen die nog? 😉


    1 maart 2007 om 11:12
    mangold

    En nog wat opmerkingen:

    1. De spelregels zijn erg defensief en afschrikwekkend geschreven. Een goede copywriter weet precies hetzelfde verhaal in een positief jasje te proppen.

    2. De afdeling ‘Reclame materialen maken’ is op dit moment nog errug karig ingevuld, met alleen maar een downloadbare pdf.

    3. KPN spreekt nu iedereen aan die wat geld wil verdienen. Waarom heeft ze niet gekozen voor de doelgroep ’tevreden klanten’, die ’t niet alleen om de centjes doen maar ook uit ‘passie’?

    De CMS interface is daarentegen erg netjes ingericht; KPN is hiermee echt goed bezig. Bovenstaande puntjes worden dan ook wellicht nog opgelost 😉


    1 maart 2007 om 11:36
    rjmvandiepen

    Ja, wanneer is die MF BBQ eigenlijk? Ik dacht eerst nog maar weer eens een gezellige borrel.

    Was Bas van de Haterd niet degene die zich hiervoor opwierp?


    1 maart 2007 om 11:49
    martinm

    Ik vind de uitvoering nogal karig. Basicly doen ze niets anders dan dat gene veel bedrijven al jaren doen. Denk bv aan de veronicagids waarbij de abonnee een kado krijgt als hij/zij iemand lid maakt.

    Afgezien van de door Carl aangegeven Widget mis ik elk denkbare web2.0 toepassing. geen community id…. geen mogelijkheid advertentie middels cocreation. De backoffice heeft een plaats waarop je een ‘wie ben ik’ pagina kan maken die niet verder gaat dan een kaal invoerscherm.

    Waarom geen WYSIWYG editor?

    Oh en je eigen promotiepagina aanpassen naar je eigen wensen is er ook al niet bij 🙂

    en me persoonlijke paginas geven in eerste instantie een 404 🙂


    1 maart 2007 om 11:56
    Karlijn

    ik zie alleen maar superveel spelfouten: jou persoonlijke deelnamecode ipv jouw

    ksluitjeaan.nl is bedoelt voor jou. Argh, hele grove dt-fout.


    1 maart 2007 om 12:17
    Karlijn

    Waarom wordt erom mijn bankrekeningnummer gevraagt? (t=d)

    Wordt nu lid! (-t met gebiedende wijs)

    V: Hoeveel kan ik precies verdienen als ik de diensten van KPN verkoop. (geen vraagteken)

    reclame materiaal (moet aan elkaar geschreven staan)

    door wie is dit in hemelsnaam geschreven en door wie in hemelsnaam nagekeken?


    1 maart 2007 om 12:20
    Annet

    Toch vind ik het een redelijk brutaal en daardoor wellicht succesvol initiatief en dat voor een Telecombedrijf. Betekent dit nu ook dat we voortaan rustig ons toetje kunnen eten?


    1 maart 2007 om 12:41
    Stijn Kruijssen

    Hoezo brutaal? Zo vooruitstrevend lijkt het me niet.. member-get-member bestaat al vele jaren en zoals gezegd had er wel iets langer naar de actiesite gekeken kunnen worden.

    M.i. wel positief dat een bedrijf als KPN verder denkt dan tv-spots en CPM inkopen.. je ziet dat ze ook steeds meer/actiever in de Affiliate Marketing gaan zitten.


    1 maart 2007 om 13:17
    Jan Paul van Egmond

    In eerste instantie vind ik het ook een zeer goed initiatief. Vooral omdat je ziet dat de consument steeds meer kleinschalig probeert bij te verdienen. Denk hierbij aan marktplaats.nl etc.. Misschien wel handig om dan ook zelf de installatie van het desbetreffende pakket zelf aan te bieden??

    Kansen 😉

    Ps: Voor de rest wel idd een kale website, maar wel duidelijk…


    1 maart 2007 om 13:19
    Reza Vinkes

    Goh interessant ..mischien een whitelable versie en PPC daaropgooien ..kan een leuke bijverdienste zijn maar hoe weet ik nou zeker dat het word betaald:)..eigen netwerk of via een affiliate netwerk (daisycon where are you?)


    1 maart 2007 om 14:31
    evroekel

    Ik denk dat het een mooi initiatief is en eens wat anders is dan gebruikelijke scala aan middelen, zoals Stijn ook al aangeeft.

    Member-get-member is inderdaad niets nieuws, maar de low profile wijze waarop KPN dit nu via internet aanbied is toch net even anders. Denk ook niet dat de doelgroep de nerd is met verschillende sites, wat dat betreft is het niet een affiliateprogramma zoals gebruikelijk. Zie het meer als de gewone man die enthousiast is over KPN-diensten en op verjaardagen familie kan doorverwijzen naar ‘zijn’ page.

    Maar de uitvoering kan beter zoals jullie ook aangeven.


    1 maart 2007 om 14:38
    Reza Vinkes

    Nou als ze nou een incentive zouden plaatsen is dat veel leuker ik bedoel verkoop 100 producten en je kunt meer verdienen of 1 jaar gratis internet:) ik bedoel ze vragen een pre sales team en daar moet wel wat tegenover staan…toch?


    1 maart 2007 om 14:43
    Stijn Kruijssen

    Erik, dergelijke member-get-member acties via internet zie ik ook al vele jaren.. en vaak juist nog wat meer low-profile. Wat ik wel weer als ‘nieuw’ zie is dat je bij KPN nu echt je eigen pagina hebt, dus wat dat betreft gaat het wat verder als een formuliertje invullen a la Tell-a-Friend (met een referrallink).

    @ Reza: Lijkt me dat dit gewoon rechtstreeks gaat en niet via een netwerk. Volgens mij zit KPN overigens bij Zanox en Tradedoubler en (nog) niet bij Daisycon. Overigens is 15 euro CPS ook weer niet zoveel dat je er met PPC inkoop winst aan overhoudt.

    Ben het wel met je eens dat een leuke incentive leuk was geweest; zeker als je het een beetje laagdrempelig houdt (verkoop 10 producten en ontvang 1 jaar lang gratis Digitenne), denk dat je dan kans hebt dat mensen hun best gaan doen om familie/vrienden aan te sluiten.. of de buren die als dank vervolgens op Zondag voetbal mogen komen kijken.


    1 maart 2007 om 15:05
    evroekel

    @Reza: Uit het KPN persbericht :”De wervingssite is ontwikkeld in samenwerking met baZoeKa B.V. baZoeKa is één van de strategische externe retailpartners van KPN en is sinds 1999 actief is als Distributie Service Provider met een landelijk dealernetwerk van ca. 2000 dealers.”


    1 maart 2007 om 16:39
    media

    Hebben we de BBQ al verdiend Erik?

    Robert Jan, die BBQ komt er deze zomer zeker weer!


    1 maart 2007 om 20:23
    evroekel

    @Marco: Zelfs een lucifer om de BBQ mee aan te steken zit er nog niet in 😉

    @Koen: FF2.02 laadt die page prima. Ik geef je niet geheel ongelijk, alleen lijkt het mij niet dat je kennis veel vrienden over zal houden op deze manier. Maar dat is het bekende dilemma met het verkopen op provisiebasis.


    2 maart 2007 om 06:05
    media

    Damn, in dat geval zal ik nog maar eens een adverteerder proberen te vinden die gedurende één dag een marketingfacts-takeover doet in ruil voor een BBQ voor ca. 100 deelnemers. Iemand interesse?


    2 maart 2007 om 06:08
    Trees

    Je zal maar reseller zijn van KPN, dan voel je je goed genept.

    Je hebt nu niet meer alleen te maken met concurrenten in de retail, vergelijkingsites of affiliates, maar een ieder die een graantje mee wil pikken!

    Daarnaast moet je je afvragen of je KPN wil verkopen, ze hebben zoveel klachten met dat internet plus bellen. Als je een beetje kijkt naar de kassa’s van deze wereld.

    Dan wil je dit echt niet verkopen aan bekenden, dan blijf je Remi achter! 😉


    2 maart 2007 om 09:00
    Vincent H

    Gaat het om een worstje en een speklap of willen we ‘in Zuid Afrika plat geslagen woestijnhaas met een heerlijk krokant gefrituurd staartje op een bedje van gourgette’? M.a.w.; Noem eens een bedrag Marco? 🙂


    2 maart 2007 om 09:12
    Henk de Waal

    Ik raad niemand in mijn omgeving KPN aan, ik heb internet+bellen en het is 1 groot drama! Al krijg ik 150 euro toe, dan nog niet.

    Daarnaast ik kan mijn familie niet eens bellen zonder problemen, laat staan een aanmelding doen, hahaha!

    Los eerst de problemen met bestaande klanten maar eens op, en ga dan pas weer werven.

    En dan nog word ik geen verkoper!


    2 maart 2007 om 09:18
    Trees

    Al bijna een jaar lang krijgt Kassa over InternetPlusBellen de meeste klachten binnen. Niet werkende telefoonverbindingen, traag internet, of zelfs helemaal afgesloten worden van de buitenwereld: bij InternetPlusBellen lijkt alles mogelijk. Ondanks de vele toezeggingen van KPN in eerdere uitzendingen van Kassa lijkt niets te veranderen aan die situatie.

    In Kassa de confrontatie met KPN, de uitslag van een grote enquete onder KPN-klanten, en de opmerkelijke uitkomst van een rechtszaak, aangespannen door één van de gedupeerde klanten.

    Kassa is er zaterdag om 18.50 uur op Nederland 1


    2 maart 2007 om 12:39
    Fre

    Ik denk dat het een mooi initiatief is en eens wat anders is dan de gebruikelijke acties.

    Als je een clubje bestuurd is dit de mogelijkheid om uit financiële problemen te komen!

    Ik heb ook begrepen dat de KPN onderhandeld met de gehele eredivisie voetbal. Dus het wordt groots gepromoot.

    Dat is dus het voordeel voor de kleinere clubs http://www.iksluitjeaan.nl/NAAM

    Oja ik heb een internetten en bellen abonnement bij de KPN lekker goedkoop en geen problemen. (zelf aangesloten)


    2 maart 2007 om 17:37
    Kasper Katje

    Betalingen van de bonus vinden onregelmatig plaats en kunnen niet worden afgedwongen. Het proberen af te dwingen van de bonus door middel van rechtswegen is uitgesloten. Wanneer dit toch gebeurt, zul je per direct als deelnemer worden ontbonden en kan er geen aanspraak meer worden gemaakt op gelden en diensten van iksluitjeaan.nl

    Zeer dubieus en volgens mij deugt de tracking ook voor geen meter…


    5 maart 2007 om 21:05
    Jacob de Vries

    Ik vraag me af of KPN ook sponsor wordt van alle projecten die met zinloos geweld te maken hebben. De manier waarop zij hun klanten in het verleden behandeld hebben!!!! Om je daar bij aan te sluiten moet je suïcidaal zijn. Wat doet zij met mensen die uren dagen maanden door hun toedoen veel energie, levensvreugd verloren zijn? Een nieuwe aktie om nog meer mensen te bedonderen met weer een aantal nieuwe callcentra die voor hun de kooltjes uit het vuur moeten halen?


    20 juni 2007 om 12:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!