Er kan weer gestemd worden…

12 april 2007, 05:52

… op de beste TV-commercials, voor de Gouden Loeki 2007.

Vorig jaar had ik ruim de helft van de genomineerde commercials nog nooit gezien, dit keer ken ik er slechts twee (van de tien): die Citroën-commercial die nogal vaak bij Volkskrant-TV langskwam en de Nissan-commercial, die ik op diverse blogs heb zien langskomen. Alle andere nominaties zijn mij volstrekt onbekend.

Welke commercials uit het rijtje nominaties heb jij nog nooit eerder gezien?

UPDATE: Het gaat hier blijkbaar om een maandverkiezing. Had ik niet opgemerkt, zo midden in het reclameprijzenfestivalseizoen…

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

10 Reacties

    Thomas

    Hmm, misschien moet je meer TV kijken en minder blogs lezen.

    En zoveel TV kijk ik niet, maar ik heb al deze reclames meerdere malen voorbij zien komen.

    Juist de reclames die jij noemt heb ik minder gezien dan wel ervaren als minder interessant. Waarschijnlijk omdat ze zo ‘serieus’ zijn 🙂


    12 april 2007 om 06:21
    Bruno

    Dit is toch alleen maar de maandverkiezing? De jaarverkiezing is pas later dit jaar


    12 april 2007 om 06:50
    caroline777

    Ik ken ze ook niet allemaal, maar wel het overgrote deel. De reclames die jij noemt zeggen me minder.

    Vooral de laatste weken, sinds de afschaffing van 118, is die van 1850 heel vaak te zien. Opvallend trouwens dat de 1888 van KPN er niet tussen staat. Daar zou meteen op hebben gestemd, want die is echt super.


    12 april 2007 om 06:59
    Peter Bonjernoor

    Ken ze ook allemaal. Was me trouwens niet duidelijk dat die 1888 van KPN zelf was…let ik nou niet op?


    12 april 2007 om 07:32
    mangold

    @Bruno: Je hebt gelijk, dit is blijkbaar een maandverkiezing. Ik zal direct even een ‘update’-regeltje aan het bericht toevoegen.


    12 april 2007 om 07:34
    caroline777

    Ik denk dat je inderdaad niet hebt opgelet 🙂

    118 is sinds 1 april opgeheven. In het verleden was het zo dat als je een KPN abonnement had en je belde 118 dan kwam je bij KPN uit. Deed iemand met een Vodafone abonnement dat, dan kwam hij/zij automatisch bij Vodafone terecht. Dat is nu helemaal vrijgelaten. Iedereen, ongeacht het abonnement kan zelf bepalen welk infonummer er wordt gebeld. Al die nieuwe nummers zijn 18XY, dus 1800 (Vodafone), 1850 (geen idee wie daar achter zit) en 1888 (KPN), enz. enz.


    12 april 2007 om 07:38
    Ron Lopetegui

    @Caroline: die van 1888 is inderdaad een supercommercial. Lowe, meen ik?


    12 april 2007 om 08:05
    Joost

    Als ik het goed heb moet het bedrijf dat aan de Gouden Loeki meedoet ermee akkoord gaan en de rechten regelen (betalen) aan belanghebbenden. Dat zou een overweging kunnen zijn om niet deel te nemen…


    12 april 2007 om 08:11
    caroline777

    @Ron: interessante website heb je trouwens. Alleen jammer dat je geen feed hebt die ik kan toevoegen in Bloglines 🙁


    12 april 2007 om 08:16
    JulianJ

    Zeker leuke website. Leuke naam ook!

    @ Caroline: 1850 is van VoiceDataCenter

    @ Ron: Zeker leuke website. Leuke naam ook! Ennn.. 1888 is inderdaad van KPN en gemaakt door Lowe.


    12 april 2007 om 09:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!