10 finalisten Adwards bekend
De 10 Adward finalisten, de awards voor online media man en online media vrouw van het jaar zijn bekend. Van 8 tot en met 18 mei 2007 zijn op www.adwards.nl 3200 publieksstemmen uitgebracht. De vakjury buigt zich nu over vijf vrouwelijke en vijf mannelijke genomineerden met de meeste stemmen. De Adwards worden op 31 mei in Bloemendaal aan Zee uitgereikt.
In de categorie online media vrouw van het jaar zijn genomineerd: Heleen van Oord (DQ&A), Vivian Opsteegh (Online Sales Development manager), Lianne van der Kruk (o.a. voorzitter STIR), Daniëlle Jansen (o.a. Second Life specialist) en Jacqueline Smit (Country Manager MSN).
Voor online media man van het jaar komen in aanmerking: Raymond Spanjar (medeoprichter Hyves), Paul Molenaar (CEO Ilse Media / COO Online Sanoma), Jeroen van Hove (Kobalt Interactive Consultant), Igor Beuker (oprichter Lacomunidad) en Marcel Udo (Manager De Telegraaf Online sales).
Vanavond zit de Adwards-jury (waaronder ondergetekende) bij elkaar om de genomineerden eens kritisch onder de loep te nemen!
Weinig gekke namen, alleen die van Marcel Udo kan ik niet plaatsen. Ken de beste man niet, maar wat voor bijzonders heeft Telegraaf Online sales gepresteerd? Google op de Telegraaf site zetten? Veel verkocht kan ie niet hebben, zie alleen maar eigen materiaal draaien…
Mooi lijstje. Mijn 2 voorkeuren zitten erbij.
@Ronald: Marcel Udo niet bekend maar Jeroen van Hove wel? Ben ik benieuwd wat je doet. Ben zelf een ex-Interactive Consultant en heb dus aardig wat feestjes en partijtjes meegemaakt waar andere planners/consultants etc. bij waren… en ik ken hem niet. Ook niet van andere awards of briljante/innovatieve media strategieën. Waar is hij dan bekend mee geworden? Het kan zijn dat ik gewoon niet op heb lopen letten…. maar ik ken die knakker gewoon simpelweg niet. Telegraaf heeft overigens een zeer hoog aantal pageviews…. die stauw je sowieso niet weg (zie MSN, e.v.a.)
Ik stem op Danielle Janssen, als overall winnaar. Waarom moeten dames en heren uberhaupt gescheiden worden bij zo’n verkiezing
Mijn 2 favorieten zitten erbij.
@Marco – onzin – ik heb inderdaad de adwords campagne gezien…. maar daarvoor al was hij genomineerd. Iemand die net planner is, nog niks bijzonders op zijn conto heeft vind ik raar om te nomineren terwijl er genoeg anderen zijn die genoeg kennis en kunde hebben maar niet terug te vinden zijn (denk David Wolff, Franc Goebels, Ilja weet-ik-veel-hoe-die-ook-al-weer-heet bij MEC, e.v.a.) DAT vind ik nogal vreemd….. maargoed, kennelijk geld track record alleen bij mensen die niet aan bureaukant zitten…..
@kw: Door de manier waarop het selectieproces is opgezet (vakjury levert longlist aan, publiek kiest top 5 en dan beslist vakjury definitieve winnaars), is het inderdaad mogelijk dat mensen als David, Franc en Ilja buiten de boot zijn gevallen terwijl relatief onbekende mensen als Jeroen wel op de lijst staan. Vraag is hoe je dit beter/anders had kunnen doen. Suggesties?
Dank koningwoning voor de 15 seconds of fame!
Mensen binnen de bureaus dragen het juk met zich mee, ik verwacht dan ook veel van jou komend jaar. 😀
@Marco – ik vraag me gewoon af hoe ze aan die naam voor de long list komen. Ik stel voor dat mensen binnen vier categorieën (Reclamebureau, Mediabureau, Expoitant, Adverteerder)genomineerd kunnen worden voor de longlist. Hiervoor moet per kandidaat dan ook verteld worden wat zijn / haar verdienste is waarom ze op de lijst staat…. dat mis ik nu namelijk ook wel. Dan kun je, zelfs als je het persoon niet kent maar wel weet waarom deze is genomineerd, voor degene stemmen die je niet kent.
Je zou zelfs zo ver kunnen gaan de longllist op te stellen door mensen binnen een van de vier categorieën hun peers kunnen opgeven met een redernering erbij… dit gaat door een screening heen waardoor je een longlist krijgt…. enifn zoiets.
P.s. Elja – sorry, door de PR rond Qool / Ilja Gorter kwam die naam steeds weer bovendrijven in m’n hoofd… reclame werkt! 😉
P.p.s. ik heb niet voor niets ook Adverteerder bij de categorieën opgenomen ;-D
@kw: de vakjury bestaande uit vertegenwoordigers van Adformatie, Emerce, IPAN, IAB en PMA, hebben ieder 5 mannen en 5 vrouwen kunnen aandragen voor de longlist. Op basis van deze longlist van 25 mannen en 25 vrouwen heeft het publiek de afgelopen weken kunnen stemmen en hier zijn deze top 5 mannen en top 5 vrouwen uit voortgekomen waaruit de vakjury gisteren de online media man en online media vrouw hebben gekozen.
Je voorstel zal ik in ieder geval doorspelen naar de organisatie. Thx!
Wie heeft er gewonnen?
@Marco – ze komen dus niet zomaar uit de lucht vallen…. dat valt dan weer mee… dat idee kreeg ik.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!