Future of Online Advertising

23 mei 2007, 03:25

Future of Online Advertising

Jeremiah Owyang verwijst op zijn weblog naar een presentatie (pdf) over de toekomst van online advertising en de impact van social media hierin. De presentatie werd gegeven tijdens Silicon Valley WebBuild afgelopen week.

Zelf ga ik zo op weg naar de cursus online mediaplanning waar vanochtend Rembrandt Smidt (Wilde Haren) zal starten met de basis van online mediaplanning. Vanmiddag zal eerst Peter Wiegman (Het medialoket) ingaan op STIR en de manier waarop STIR-data gebruikt kan worden voor online mediaplanning. Zelf zal ik in het tweede deel van de middag ingaan op de toekomst van online mediaplanning waarbij ik gebruik zal maken van de presentatie ‘Advertising in the digital age’ dat ik eerder hier besprak.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

13 Reacties

    indira reynaert

    Succes vanmiddag!


    23 mei 2007 om 04:44
    koningwoning

    Succes.

    Maar toch blijf ik het raar vinden dat mensen die nog nooit zelf aan online mediaplanning hebben gedaan hier een cursus over geven….. het lijkt me dat die het op papier misschien wel weten en gelijk hebben, maar in de praktijk het nog wel eens anders uit wil pakken (zeker m.b.t. klantrelaties etc.)


    23 mei 2007 om 05:54
    media

    @kw: huh? nog nooit aan online mediaplanning hebben gedaan? Volgens mij moet je je toch echt wat beter verdiepen in de sprekers van vandaag! Rembrandt staat overigens op dit moment het podium te presenteren. Rembrandt kennen we als interim interactive manager bij o.a. Mediaedge:cia Interactive, OER, Qi en voormalig .bone. Begin nu toch wel nieuwsschierig te worden naar jou ervaring koningwoning!


    23 mei 2007 om 06:47
    media

    @Christian: veel succes vanmiddag!


    23 mei 2007 om 07:02
    koningwoning

    Rembrandt heb ik mee samengewerkt Marco…. ik had het meer over jou. Heb met jou vorig jaar bij Picnic erover gehad…. als ik me goed herinner vertelde je me toen wat je gedaan had… en daar zat geen Meidaplanning bij. Ik heb zelf bij MindShare gewerkt, op KPN.


    23 mei 2007 om 07:40
    media

    @kw: ik heb vanaf 2001 traditioneel online mediaplanning gedaan voor campagnes van bedrijven als Essent en Amicon (Menzis), heb in die periode diverse cross-media onderzoeken gedaan en ben sinds een aantal jaren betrokken bij ‘nieuwe’ vormen van online mediaplanning zoals search, affiliate advertising, blogvertising, etc. Dus dat geen ervaring valt dus best mee 😉


    23 mei 2007 om 07:57
    Annet

    @Christian

    Jammer dat ik daar nu niet bij kan zijn, is het een terugkerend event?


    23 mei 2007 om 08:20
    Christian Batist

    @Marco: Bedankt!

    @Annet: Ik hoop het, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Ik werd uitgenodigd door Johan van Mil, van MailMedia.


    23 mei 2007 om 09:18
    koningwoning

    oh boy…. my bad!

    EXCUSES!

    P.s. meerdere mensen zijn betrokken bij nieuwe vormen van online mediaplanning…. het is alleen anders als mediaplanner/-strateeg… heb aan beide kanten gewerkt (voor MS bij Lycos gewerkt, waar onder andere de innovatieve chat met chatbots en virale games als de ‘fight club’ en ‘quiz show’ vandaan kwamen) dus ‘k weet het verschil…. en jij dus ook ;-x


    23 mei 2007 om 11:11
    media

    Maakt niet uit kw, laten we er maar vanuit gaan dat je er al weer een tijdje uit bent 😉

    Heb net mijn deel gepresenteerd; leuke discussie geworden met Rembrandt over traditionele vs nieuwe vormen van online advertising. Nu maar hopen dat de cursisten niet gedesillusieerd naar huis gaan!


    23 mei 2007 om 12:47
    caroline777

    Ik vond het in elk geval interessant vandaag. Erg inspirerend!


    23 mei 2007 om 16:10
    media

    Leuk om te horen Caroline, thx!


    23 mei 2007 om 16:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!