Sony lanceert PlayStation weblog

12 juni 2007, 07:54

{title}Sony Computer Entertainment America heeft een verrassende, maar onvermijdelijke stap genomen en is sinds gisteren officieel gestart met een PlayStation weblog. Dit is groot nieuws binnen de gaming community, want het is voor het eerst dat één van de drie console bedrijven (Microsoft, Nintendo, Sony) nu een officieel weblog is gestart.

Microsoft heeft al het populaire Xbox Live’s Major Nelson, maar dit is geen officieel weblog. Wel onderhoudt Major Nelson het contact met Xbox 360 bezitters, worden aankondigingen gedaan, worden zaken toegelicht of wordt er gereageerd op feedback en klachten van gebruikers. Nintendo moet het nog zonder weblog doen en ik zie dat voorlopig ook niet gebeuren. Wat is Sony van plan met de PlayStation.Blog?

In de woorden van Patrick Seybold, Senior PR manager bij SCEA:

PlayStation.Blog is a bit of work in progress, we see it as a place where we can share with you our company’s collective insights, opinions and perspectives on all things related to SCEA, PlayStation and the industry we play in. At the moment, we’re thinking about sharing all sorts of things here, ranging from product news and title announcements to developer updates and industry opinion posts – all of which will come straight from the people here inside SCEA who are working, thinking and playing with this stuff every day. […] Now, what we’ve learned, perhaps the hard way, is that a blog like this is really about you and the things you want to hear, share and discuss with us. With that in mind, you’ll notice that comments are enabled – and encouraged – so tell us what you want to see here and we’ll do our best to make it happen.

Inmiddels stromen de reacties binnen en is het de grote vraag wat Sony in de nabije toekomst gaat doen met alle ontvangen feedback, commentaar, vragen en verzoeken. Er ligt veel druk op Sony en de verwachtingen voor de PS3 zijn torenhoog. Microsoft’s Xbox 360 en Nintendo’s Wii zijn sterke concurrenten en er is in afgelopen tijd veel kritiek geweest op Sony en de PS3. PlayStation.Blog zou hierdoor weleens belangrijker kunnen worden dan gedacht. Sony kan hier reageren op alle kritiek, gemaakte keuzes toelichten en luisteren naar wat gamers vertellen. Dit kan op een lange termijn positief zijn, maar dit hangt grotendeels ook af van wat Sony met PlayStation.Blog zal gaan doen. Ik ben benieuwd!

via: The Viral Garden

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Annet

    Ander opvallend nieuws is dat Microsoft de XBox gaat promoten in Second Life op een speciaal daarvoor ingericht eiland (die overigens nog niet toegankelijk is).


    12 juni 2007 om 08:50
    CemYildiz

    Dat is inderdaad opvallend nieuws Annet, heb je misschien een link?


    12 juni 2007 om 09:02
    Joery Bruijntjes

    Interessant. Ze proberen zich duidelijk transparant op te stellen via hun weblog. Ben benieuwd of en in hoeverre dit blog invloed gaat hebben op hun toekomstige producten.


    12 juni 2007 om 09:44
    nikao

    een mooie eerste stap! Hopen dat ze het inderdaad ‘op de juiste manier’ gaan doen en ook wat doen met alle insight die ze gaan vergaren!


    12 juni 2007 om 09:56
    Stephan van de Ven

    Ik denk dat dit de grootste stap is. De Marktonderzoekers van playstation kunnen nu direct zien op hun eigen forum waar mensen het allemaal over hebben. Dat maakt het ook makkelijker in waar je je product kan bijscherpen.

    Bijvoorbeeld als je een demo op de site zet kan je die laten downloaden en mensen reacties laten geven erop. Dit kan ertoe leiden dat je spel spellervriendelijker kan worden gemaakt en beter in zijn details.


    12 juni 2007 om 10:40
    Joery Bruijntjes

    @Wiep: de meningen over deze zijn ook verdeeld. Spit voor de aardigheid eens door de comments heen dan zie je wat ik bedoel. Er zijn er tig die vrezen dat het óf ‘net zo’n drama als het forum’ wordt óf dat ‘het gewoon weer een PR stunt is.’

    Overigens, het voorbeeld wat je aandraagt gaat over een blog wat op de verkeerde manier werd gebruikt als marketinginstrument. Als ik het zo even snel zie was het de bedoeling om een hype te creeeren rond de PSP met twee fictionele karakters. Ene Charlie en Jeremy wiens grootste wens een PSP voor kerstmis was. Boosheid komt dan waarschijnlijk eerder uit het gevoel te zijn voorgelogen door Sony dan dat het iets met het blog zelf te maken had.

    Interessant trouwens dat de website alliwantforxmasisapsp.com nu verwijst naar Häagen-Dazs. Hoe zou dat komen?


    12 juni 2007 om 10:56
    Wiep

    @Joery

    Dat was inderdaad sarcastisch bedoeld, die vorige blog was echt hét voorbeeld van hoe het niet moet en hoe je mensen kunt onderschatten.

    Geen idee wie overigens achter de redirect naar Haagen-Dazs zit, de nieuwe eigenaar is goed afgeschermd.


    12 juni 2007 om 11:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!