De kunst van het verleiden
http://www.cobra-museum.nl/nl/tentoon.html#verleiden
Reclame is creatief, artistiek en maakt emoties los. Daarom een bijzondere tentoonstelling, in het Cobra Museum te Amstelveen (vanaf vandaag tot 16 september). Aanleiding is het negentigjarig bestaan van de VEA, de vereniging van communicatie-adviesbureaus in Nederland.
http://marketingreview.web-log.nl/marketing_review/2007/06/tentoonstelling.html
http://www.frank-ly.nl/de-kunst-van-het-verleiden
http://www.vea.nl/site/vea-jubileum-90-jaar.nl_NL.html
http://www.vea.nl/site/content/vea-press/05042007-aankondiging-kunst-van-het-verleiden_def.pdf
Deze zomer is het Cobra Museum het podium van de reclame.
In een uiterst verrassende en entertainende thema-tentoonstelling wordt het publiek meegevoerd in de wereld van de reclame. De nieuwste technieken worden ten tonele gevoerd om het publiek in verleiding te brengen! Bezoekers ondergaan deze interactieve tentoonstelling als een leuke, spannende en zelfs leerzame belevenis. Een bezoek aan de tentoonstelling is daarom een echte aanrader voor het hele gezin, voor jong en oud.
Iedereen ervaart het elke dag: reclame-uitingen. Reclame is creatief, artistiek en maakt emoties in mensen los. Daarom verdienen ze een plek in een museum, in het Cobra Museum te Amstelveen. Samen met Amsterdam vormt Amstelveen het kloppende hart van de reclame-industrie. De bijzondere aanleiding van dit evenement is de viering van het negentig jarig bestaan van de VEA, Vereniging van communicatie-adviesbureaus in Nederland.
Goede reclame verleidt en lokt mensen naar winkelschappen, showrooms, websites en collectebussen, door te intrigeren, te boeien, te vermaken en door te raken. In samenwerking met de VEA en de top uit het reclamevak zijn de knapste, grappigste, meest ontroerende en enge staaltjes van vijftien jaar Nederlands reclamekunnen bijeen gebracht, in acht spectaculaire themaruimtes.
Met de thema’s beauty, een lach, een traan, angst, nieuwe technologieën, beloning, slimmigheid en fantasie laat het Cobra Museum zien, ontdekken en beleven hoe reclame je beweegt.
In de zaal van beauty zijn voorbeelden te zien van adverteerders die hun best doen om er zo verleidelijk mogelijk uit te zien. Sexy, spannend en soms zelfs stout of provocerend. In de zaal van de lach is te zien dat ‘De grappenmaker het altijd wint van het fotomodel. Adverteerders willen graag leuk gevonden worden. Ook roepen reclamemakers graag een traan op. We plengen van geluk, van het lachen, van vertedering en verdriet. En wat te zeggen van de rampspoed die ons zoal boven het hoofd hangt. Gelukkig zijn er adverteerders die ons via afschrikwekkende reclame-uitingen waarschuwen voor het wankele keukentrapje, te korte lontjes of gif dat er uitziet als snoep…