Het web in kaart: de Web Trend Map 2007

28 juni 2007, 05:00

Op de tweede versie van de Web Trend Map 2007 zijn de 200 meest succesvolle Engelstalige websites letterlijk in kaart gebracht. Op een kaart van de metro van Tokyo, that is. De Japanse ‘informatiearchitecten’ van IA moeten er weken aan gezeten hebben. ‘Een knap staaltje werk,’ vindt Dennis Hoogervorst van Young Marketing. Hij heeft gelijk. Het ziet er heel gaaf uit.

{title}

Op de site van IA kun je de Web Trend Map 2007 in volle glorie downloaden (pdf, A3 formaat!).

Grappig is ook, dat er dit keer volgens de makers minder ‘Japanse grapjes’ in zitten. Voor degene die Tokyo op zijn duimpje kent, zaten er in het verleden namelijk nogal wat fijnzinnige geintjes in de kaart verstopt.

En nu nog. Zoekt en gij zult vinden: gelukkig helpen de makers u op weg. Het is daarom aardig om het verhaal achter de Map eens door te lezen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    mgvandenbroek

    @Karlijn: uitprinten, inlijsten en boven je bed hangen. Gratis kunst.


    28 juni 2007 om 05:56
    Pieter Bas Elskamp

    Gave map en mooi idee om trends en web 2.0 in kaart te brengen. Weet niet of het nu enorm overzichtelijk is, zoals Karlijn al zei, te lang staren en je wordt wat licht in het hoofd. Maar kunstig is het wel.

    *rent naar de copyshop om op A3 formaat te laten uitdraaien, plastificeren en dan boven bed hangen*

    Wel jammer dat ik niet bekend ben met de metro in Tokyo om de grappen te vinde, zijn er toevallig kenners in de zaal die deze er uit kunnen vissen?!


    28 juni 2007 om 06:06
    mgvandenbroek

    @Tjeerd: goed bezig! Heb hem gedownload en ook al opgestuurd naar AH om er een mooie poster van te laten maken. Hoppetee!


    28 juni 2007 om 08:55
    marcvanderchijs

    Dit zijn de meest succesvolle Engelstalige websites? De Chinese Line bestaat voornamelijk uit Chineestalige sites.

    Wel fantastisch gedaan trouwens, en zelfs nog een paar sites ontdekt die ik nog niet ken.


    28 juni 2007 om 14:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!