Leden adviesraad IAB Nederland benoemd
Tijdens een speciale algemene ledenvergadering afgelopen week, heeft het bestuur van IAB Nederland zijn ambities voor de komende drie jaar gepresenteerd aan de leden. Centraal hierin staat het streven om van het IAB hét aanspreekpunt te maken voor de gehele online advertising en interactive marketingbranche in Nederland. Daaraan zijn gekoppeld groei in aantal leden (vooral ook in de breedte richting adverteerders), transformatie van klassieke verenigingsstructuur naar netwerkorganisatie, intensivering van de relaties met andere brancheverenigingen, overheid, pers en onderwijsveld en het vergroten van de rol van de werkgroepen (binnen het IAB taskforces genoemd).
Een belangrijke succesfactor in de ambitieuze plannen van het IAB, is het klankbord van een adviesraad (die er tot nog toe niet was). Met trots kunnen we melden dat het bestuur (met toestemming van de leden) de volgende acht personen heeft benoemd tot leden van de IAB Adviesraad:
- Harry Odenhoven / Director Online Services Vodafone
- Vincent Kouwenhoven / Founder/Managing Director Eventures, Lector e-Business Inholland
- Egbert Jan van Bel / Entrepreneur, Auteur, Pleon, MEC
- Michael van Os / Media & Marketing Europe Londen, ex-Adformatie, NieuwsTribune
- Bas Seelen/ Managing Director Wunderloop NL
- Jeroen de Bakker / Directeur Strategie & Innovatie TBWA
- Bert Kamp / Media- en middelenmanager Rabobank Groep
- Ruud Wanck / Director GroupM Interaction Europe, Middle East & Africa (EMEA)
Heren (inderdaad), nogmaals dank en uiteraard succes!
Een erg goede ontwikkeling voor het IAB. Ik merkte tijdens de leden vergadering (die overigens erg gezellig was) dat er steeds meer leden echt betrokken zijn. Ook heeft het bestuur heldere en concrete plannen voor de komende periode.
Ook het aantal leden groeit en het voorgestelde model dat ook kleine bedrijven lid kunnen worden tegen een lager lidmaatschap bedrag is een goede stap. Ik ben van mening dat iedereen die iets online doet lid zou moeten zijn.
Goed werk Marco, Roderick en de rest van het bestuur!
Dank voor de complimenten Gertjan, we gaan er wat moois van maken!
Succes. Indrukwekkende basis!
Ik moest helaas bij het afsluitende diner verstek laten gaan (ik ‘moest’ naar Brian Wilson in Carré 😉 maar ook ik vond het allemaal goed klinken. En ook nog bedankt voor de leuke puzzeltocht naar de overigens fraaie locatie 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!