Stichting Korrelatie biedt hulp via chat

29 juni 2007, 03:35

Via de vernieuwde website van de Stichting Korrelatie kunnen hulpbehoevenden vanaf deze week op iedere werkdag tussen 9 en 17 uur ook chatten met een een psycholoog, pedagoog of maatschappelijk werker.

De chatfunctie op de nieuwe site kende een pilot periode waaruit bleek dat de meeste chatters baat hebben bij het online communiceren met een deskundige. Deelnemers vinden het een voordeel dat ze in alle rust en wanneer het hen uitkomt over hun problemen kunnen praten. Stichting Korrelatie bereikt met het introduceren van een chat-programma een veel jongere doelgroep. De meeste chatters gaven aan de anonimiteit van het chatten prettig te vinden. Vooral vrouwen onder de 35 jaar zien wel wat in het chatten met Korrelatie.

Stichting Korrelatie is niet de eerste hulpinstantie die haar klanten via de chat te hulp schiet. In 2003 begon de Kindertelefoon al met een chat-functie. Uit onderzoek bleek dat kinderen zich veel beter voelen hun problemen op die manier te bespreken dan wanneer ze dat telefonisch doen.

Bron: NU.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!