IAB VS geeft kijkje achter financiele gordijn

25 juli 2007, 04:17

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) in de VS geeft via een artikel in ClickZ een kijkje achter het financiële gordijn:

(…) With the departure announcement last week of the Interactive Advertising Bureau’s general manager and SVP, Sheryl Draizen, and a CEO changeover in January, the trade group is undergoing a new stage in its evolution. The organization is over ten years old now, having overseen industry milestones like the dot-com bust and the first year total online ad industry revenues hit $1 billion in 1998. (…)

Zo lezen we dat het IAB in de VS 346 leden telt en in 2005 een omzet had van 5,2 miljoen dollar (omzetcijfers voor 2006 zijn nog niet beschikbaar). IAB CEO Randall Rothenberg heeft een jaarsalaris van 450.000 dollar (excl. bonus). Aardig om te zien dat het IAB in de VS een belangrijk deel van haar inkomsten haalt uit het Media Credit System (MCS) en de vacaturebank. In 2003 heeft het IAB een financiële injectie van 5,8 miljoen dollar ontvangen van een aantal grote uitgevers zoals AOL, Google, MSN, New York Times Digital en Yahoo!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!