Top 30 sociale bookmarksites juli 2007
Ebzimba.com heeft wederom zijn maandelijkse top 30 van sociale bookmarksites gelanceerd. Dat doen ze daar op basis van een combinatie van inbound links, Google page rank, Alexa rank en traffic data in de VS van Compete en Quantcast. Disclaimer: ‘Although no traffic metrics are completely accurate we do believe the data below to be useful for gauging relative audience size.’
Digg.com staat op nummer 1, gevolgd door Netscape op nummer 2 en Technorati op nummer drie. Verder lijkt mij de lijst nogal Amerikaans. Of het moet aan mij liggen, maar ik heb nog nooit van Stumbleupon (nr 6), Fark.com (nr 5), Mister Wong (nr 17), of van Spotplex (nr 26) gehoord.
Ik digg mijn moerstaal dus voor rules ekudos. Maar stumbleupon is volgens mij ook goed bezig.
Als je StumbleUpon nog niet kent zou ik die zeker eens bekijken. En Mr. Wong is behoorlijk groot in Duitsland.
als je van die namen nog nooit gehoord hebt (vooral stumbleupon) vind ik dat wel wat mager voor een MF-blogger (no offense hoor!)
@Bas/Paul: Al doende leert men 😉
De reactie van Bart draagt inhoudelijk niks bij, de reactie van Paul is lachwekkend. Vooral het dwangmatig etaleren van parate (hier irrelevante) kennis is symptomatisch. Go bbqfacts!
@karel, het dwangmatig etaleren van kennis zie ik hier bij veel bloggers ook gebeuren en dan word ik al helemaal simpel als het niet eens helemaal klopt.
@karel: wat is irrelevant aan mijn lijst met Nederlandse social bookmarks? De discussie gaat toch over social bookmark sites.
IK ben het met Bart eens als je schrijft over bloggen of socialmedia moet je op z’n minst ooit gehoord hebben van stumbleupon, maar maak je niet druk matthijs idd is er genoeg tijd om bij te leren ik zou zeker eens een kijkje nemen, want stumbleupon drijft 2000x meer bezoek naar je website dan alle nederlandstalige socialmediasites bij elkaar. Ook Paul zijn links zijn volledig on topic en hebben een toegevoegde waarde.
@karel: Om een beperkt referentiekader te compenseren met een hoopje irrelevante terminologie draagt in mijn ogen ook niet echt iets bij en kan niet door disfunctionele redundantie teniet worden gedaan.
@Karel wat een negatieve reactie. Ga eens fatsoen leren. We zijn hier om met elkaar te leren en te sharen!
@Paul in mijn ogen is de post van Matthijs een mededeling dat iets of iemand iets heeft onderzocht, en wat de uitkomsten daarvan zijn. Dat er ook Nederlandse alternatieven zijn doet dan voor mij niet terzake. Althans, in deze reacties.
@Mitchel ik ben niet deftig genoeg om je dure woorden op waarde te schatten. Ben gewend om louter in spelfouten en drogredenen te grossieren.
@Rudi amen
@Mitchel: ik maak mij niet druk. En ik volg de discussie met interesse, ook al dwaalt hij wel ontzettend af, op dit momment.
@Pieter: Kijk, dat is constructief… 😉
Ik kende StumbleUpon tot een paar maand geleden ook niet echt. HEb t afgelopen tijd meerdere malen gebruikt voor zowel video als websites en vind het resultaat matig, tijdrovend en onbevredigend. Ondanks de belofte dat als je maar veelvuldig gebruikt en eerlijk ‘stumbled’ is het resultaat te vaak eenzijdig of slaat t compleet de plank mis. Is niks leuks aan om tijd te versipllen aan doeloos klikken en er geen relevante content voor terug te krijgen.
This is very useful information shared here. I am really thankful for this. 99th.co.in
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!