ReclameReview: Andrélon
Leuk is hij in ieder geval wel, de nieuwe commercial van Andrélon. Maar is hij ook goed?
Credits:
Creatie: Nico Akkerman, Thijs de Boer (Copy), Martijn van der Werf (Art) (UbachsWisbrun/JWT)
Regie: Rogier van der Ploeg (Czar)
Offline: Annelien van Wijnbergen
D.O.P.: Nicolas Karakatsanis
Geluid: Alfred Klaassen
Verantwoordelijk bij klant: Frank Weijers, Marchien van Hulst, Annemarieke de Haan, Karlijn Ris (Unilever)
Voor:
Dit is het type commercial waar mensen het over hebben op een verjaardag. Veel humor, een onverwachte wending en een verrassende afzender. Materiaal voor de Gouden Loekie-verkiezing dus.
Tegen:
Pas in de laatste zes seconden van de commercial wordt duidelijk gemaakt dat het om Andrélon gaat. Tot die tijd dacht ik naar een commercial voor BeerTender te kijken (zal ook ongetwijfeld een joint promotion zijn). Ook de url Verrassendvolume.nl, waar het filmpje naar verwijst, staat maar heel kort in beeld. De site is wel de moeite waard trouwens.
Wat vinden jullie: betekent ‘leuk’ hier ook ‘goed’?
Ja, als men maar weet dat het over Andrélon gaat. Dan wel. 🙂
Het lijkt een saaie Beertender-commercial te worden, maar dan komt de verrassende wending.Ik vindt het een goede reclame.
Met name zijn brave “hallo” als zij binnenkomt doet het voor mij, geweldig :).
Nou, ik vind het geen topper. Ben dan ook geen doelgroep, heb al/nog een lekkere bos met haar. Al met al weer een aanfluiting, maar ja wat moet je ook met shampoo.
Ik vind het net als Leslie geen topper, zou het geloof ik pas verrassend vinden als die man zijn haar ging wassen met bier :-). Voor mij blijft het een saaie reclame en hij is zeker niet zo leuk gebracht als indertijd die reclame van CB waarbij je inderdaad eerst volledig in een Martine spot zat.
Veel mannen doen tegenwoordig de boodschappen. Zou de boodschap hier zijn “Koop Andrelon voor je vrouw, anders gaat ze er met je beertender vandoor?”
Rolbevestigend is nou eenmaal de leukste humor. “Man denkt hey eindelijk bukt ze voor mijn needs” is nog leuk. Maar dan de vrouw die onnozel onder de beertender gaat staan omdat kennelijk de biershampoo op is, over de top. Werkt voor mij niet.
Grappig. Even hier kijkend vinden mannen deze reclame leuk (inclusief mijzelf) en vrouwen deze reclame totaal niet grappig. Ik ben nu stiekem benieuwd wie de meeste Andrelon shampoo haalt in de winkel 😀
Wat ’n belachelijke reclame zeg.
Serieus geef je 15 min. en een kladblok en ik verzin iets beters voor je.
Waarom zou ’n Beertender volume brengen? Omdat er schuim of bier zit? Door het gerst in het bier? De reclame is ook verre van grappig, geen komisch element in whatsoever.
Nou Christian,
Je hebt nog 3 minuten. Die kladblok heb je vast zelf wel namelijk. Ik ben benieuwd 😉
Ik ben het eens met Christian. Slappe hap.
Jasper.. ’n vrouw die met 120 KM/U haar hoofd uit het raam van ’n rijdende auto steekt om volume te creëeren, vind ik hoewel het ’n inkopper is, al stukke beter. Of in ’n achtbaan of kermis attractie ofzo.
Owe als ik deze binnenkort om de TV zie voorbij komen 😉
Hahaha die is leuk ja @christian
ik schrijf even mee:
liefst in de Vliegende Hollander Efteling, bij het moment supreme staat ie stil op zijn kop, vrouw met verschrikte ragebol inzoom, klik van de dop van een bierfles en aftiteling/song Zo en dan nu tijd voor een ….. Andrelon New Volume HairStyling …. 😉
Zelfs niet een heel klein beetje leuk. De humor is er met de haren bij getrokken, zeg maar.
Seriously… hoeveel van deze reclames zijn er in het afgelopen jaar gemaakt? die acteur doet behoorlijk z’n best met het grappige “hallo” maar het vrouwelijke model is echt verschrikkelijk gecast.
Met zo’n imago moet je je volgens mij gewoon bij “Pam je haar danst” houden. Dit is te geforceerd. Volgens mij trapt de consument van 2007 hier niet meer in.
waarom zou een beertender meer volume kunnen geven? ik snap hem misschien gewoon niet. Vond hem leuk tot de dame er onder ging hangen. En de URL was mij al helemaal nooit opgevallen. Er staat zoveel in beeld dat de URL totaal onzichtbaar wordt.
gelul allemaal, hij is gewoon leuk
Vrees dat mannen (= niet doelgroep) dit nog wel leuk/herkenbaar vinden en dat vrouwen (= doelgroep) zich er niet in herkennen. Dus … geld weggegooid?
deze TVC is goed als die (door)werkt op niveau bekendheid, herinnering TVC, gewenste veranderingen veroorzaakt in specifieke statements, verhoging in (aan)koopintentie en zorgt voor extra verkopen – eventueel ten laste van concurrentie.
Leuk is meegenomen. De rest is voor mij bullshit.
Helemaal eens Freek…wWat een zure commentaren zeg.Gewoon een leuke en kennelijk goeie reclame want we hebben het er toch al even over met z’n allen.
Neuh, niet zo grappig.
Zomerblond was wel zo over de top fijn stom dat ik er heel erg om moest lachen ‘… en in de herfst dan?’. Evenals de comemrcial waarin een dame zich door haar hond over het strand laat trekken om een fijne woeste coupe te bekomen. Linkjes iemand?
Heeeel grappig, maar ik zou toch eerder de beertender kopen dan de shampoo
wat een zure reacties van sommige mensen (krijn en christian, nee jullie werk voor resp. http://www.IMKO.nl en kapper Alexander is lache… Ik zeg: eindelijk weer eens een goede Andrelon commercial.
wie van degenen die positief heeft gereageerd, heeft ook gekocht? 😉
Als echte vrouw weet je natuurlijk dat bierextracten goed zijn voor je haren.. En daarom is ie grappig, omdat stereotyp man zich netjes gedraagt omdat ie denkt een beertender te krijgen, maar dat de vrouw dan hard doorloopt naar boven omdat ze gewoon wil dat haar haar goed zit.. en hoe kun je dat beter doen dan met bier?!
nee, ik koop geen andrelon, maar dat heeft meer de reden dat ik er verschrikkelijk allergisch voor ben.. (en ik heb het dus wel een aantal keer gekocht ter probeersel)
Trouwens, om dit volume-gedoe te ondersteunen zijn ze ook in de drogisterijen flink bezig: ze geven monstertjes weg aan iedereen (=vrouw) die maar langs komt.
Ik zag de commercial gisteren voor het eerst. Zat te wachten op een geniale ontknoping. Maar….die kwam dus niet. Die andere reclame met die vent die loopt te vloeken en te tieren terwijl z’n vrouw al lang in de auto zit is veel leuker. Daar kom je ook pas tegen het einde achter het Merk, maar de commercial is grappig en de climax geslaagd. Het zijn voornamelijk de producten, waarvan de reclames altijd al vervelend zijn geweest, die met een dosis humor, de boodschap proberen te verdoezelen. Deze reclame heeft overduidelijk gefaald. Maar ja, dat vind ik.
Er zijn veel leuke Andrelon reclames met een goede ontknoping. Deze hoort daar, in mijn bescheiden opinie, niet bij. Het begin is erg leuk maar het einde is nogal…. vergezocht en gewoon niet grappig of veelzeggend. Beertender is ook veel prominenter in reclame dan Andrelon (hmmm, is het een samenwerking?;-))
Ik was absoluuut fan van de zomerblond-reclames!
wie dit ‘leuk’ vindt zal waarschijnlijk minstens 2 of 3 keer hebben gekeken. ik vond er in ieder geval na 1 keer kijken niks aan. Dacht alleen maar, zoals Annemieke hierboven, ‘hmmm, is het een samenwerking?’. En daar dacht ik achteraan: ‘nou, dan waren de echte merkverantwoordelijken zeker op vakantie…’. En – ik geef toe, je denkt wat af tijdens zo’n ster-blok – ik dacht ook nog: ‘bier goed voor je haar… zou dat nog echt leven, dat idee?’
Aangezien er in veel huishoudens een discussie kan zijn geweest,tussen man en vrouw, over de aanschaf van een BeerTender brengt deze commercial juist perfect een emotie moment over.
Wie kan mij vertellen wie de acteur in deze commercial is?
Ik zou met een commercial gewoon in de reeks blijven. Dus de laatste scene zou bijvoorbeeld in een opera kunnen zijn, waarbij die vrouw ineens vanuit het publiek een duet beantwoord in een volume dat je de haren van de mensen op het toneel ziet wapperen. In de stijl van ‘ineens haalde Annie overal meer volume’…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!