Oscar Diele van eBay/Marktplaats naar TomTom
Dat is toch wel verrassend nieuws. Oscar Diele, marketing directeur eBay Nederland en Marktplaats.nl vertrekt naar TomTom (via: Twinkle). Vanaf zijn vakantieadres licht Diele toe: “Ik ben erg trots op wat we hebben bereikt, maar na drieënhalf jaar werd het toch een beetje meer van hetzelfde.” Diele was toe aan een nieuwe uitdaging. “Doorgroeien binnen eBay betekende een internationale functie. Dat zou dan buiten Nederland zijn, en dat wilde ik niet.”
Toen hij benaderd werd door TomTom kon hij dan ook niet weigeren. “Als vice-president Websales word ik verantwoordelijk voor de directe verkoop. Waar bij Marktplaats het speelveld vooral Nederland was, is dit bij TomTom veel internationaler.” Het hoofdkantoor van TomTom zit echter in Amsterdam. “Wat dat betreft is het best of both worlds. Met de overname van het Franse TeleAtlas is TomTom een belangrijke speler geworden. Het lijkt qua organisatie dan ook op Marktplaats: jong en dynamisch.” Diele begint op 1 oktober.
Wijzigingen management
Ook Managing Director Bob van Dijk verlaat het bedrijf. Hij zegt eveneens toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. Martin Kroon zal als ad interim deze functie waarnemen. Kroon is sinds februari 2005 in dienst van eBay en heeft verschillende functies bekleed, waaronder recentelijk die van Operations Director eBay Nederland en Marktplaats.nl. Vanaf 1 oktober wordt Francine van Dierendonck verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de marketingactiviteiten van eBay Nederland en Marktplaats.nl. Van Dierendonck is sinds oktober 2004 in dienst van eBay en heeft tijdens haar loopbaan bij eBay Nederland en Marktplaats.nl verschillende marketingfuncties vervuld. In haar huidige rol is Van Dierendonck als Hoofd Internetmarketing verantwoordelijk voor de online marketingactiviteiten van beide platformen.
Oscar, gefeliciteerd met je nieuwe baan en uiteraard heel veel succes!
Dit betekent een grote stap voor TomTom richting het web. Oscar heeft Wehkamp en Marktplaats tot online successen gemaakt. Volop vertrouwen dat hij dit weer voor elkaar krijgt met TomTom. Ik sla meteen aandelen TomTom in.
Wat is het toch eigenlijk een weinig gebruikt arbeidsmarkting instrument. Ik bedoel: TomTom haalt hiermee een topper binnen en in het wereldje wordt er over gesproken. Dat doet hun positie op de arbeidsmarkt natuurlijk erg goed. Want Oscar Diele is een naam met reputatie waar ongetwijfeld jonge ambitieuze webmarketeers voor / mee willen werken. Toch zie je maar zelden dat zo’n overstap echt goed wordt uitgemeten. Gemiste kansen denk ik.
@Bas: volgens mij staat Adformatie er wekelijks vol mee en krijg ik regelmatig persberichten met transfers binnen de branche. Moet wel zeggen dat ik heel selectief ben ik wat ik wel en niet op Marketingfacts plaats. De stap van Oscar Diele was bijzonder genoeg om het wel op te nemen.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!