E-mailmarketing meest populaire digitale marketingtool
Uit een onderzoek van McKinsey blijkt dat marketeers een grote voorkeur hebben voor e-mailmarketing. De onderzoekers ondervroegen wereldwijd 311 marketeers. 83 procent gaf een voorkeur aan e-mailmarketing, 73 procent ging voor display ads, 63 procent verkiest paid search als meest populaire marketingtool (via: sfnblog):
Meer dan 25 procent van de ondervraagden is van plan om de komende drie jaar meer te gaan uitgeven aan e-mailmarketing, en dat zal gevolgen hebben voor uitgaven aan paid search en andere marketingtechnieken.
McKinsey vroeg ook nog naar de toekomst en de kansen van online marketing. ‘By 2010, respondents generally thought the Web would be part of the first two stages of the buyer decision-making process — product awareness and information gathering — for a majority of all consumers.’ Daar zouden ze best wel eens gelijk in kunnen hebben. Een echt spannende voorspelling is het dan ook zeker niet. Lees in deze context ook: ‘E-mailmarketing groter dan DM in Groot-Brittannië’.
Meer cijfers en grafieken zijn hier in dit artikel op emarketer te vinden.
Jammer dat er geen specificatie is voor game advertising. Is dit terug te vinden in het complete onderzoek?
Ik zie alleen “emerging vehicles” ertussen staan. Waar ook bijv blogs onder vallen.
Is het niet zo dat door de hoeveelheid spam e-marketing compleet nutteloos maakt, sterker nog, je krijgt er een slechte naam van (als stuurder van ongevraagde mail.
Ik geloof dat ik emails moet redden uit mijn spam-bak als iemand mij belt dat hij een mailtje heeft gestuurd. En ik weet dat heel veel mensen zo handelen. Of leg ik de definitie E-mail marketing verkeerd uit ?
Hoi Jeroen,
Bedankt voor de toelichting. Dan gaat het dus sec om het onderhouden en uitbouwen van al bestaande relaties. Daar zie ik inderdaad ook wel mogelijkheden.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!