ReclameReview: Dodge Nitro

10 oktober 2007, 11:02

Het vorige filmpje van Dodge Nitro is destijds van internet gehaald door de Amerikaanse autofabrikant. Eens kijken of deze het langer volhoudt…

Voor:

Tja, het is eigenlijk zo plat als het maar kan, maar toch is het weer eens iets anders. Beetje à la “De Grote Beurt”. Op Erstaatietsmooisvoorjeklaar.nl zijn ook soortgelijke filmpjes te vinden over de Dodge Caliber en Dodge Avenger.

Tegen:

Ik weet niet goed hoe crossmediaal dit concept is ingezet, want ik ben alleen het YouTube-filmpje tegengekomen. Op de site bleek echter dat het filmpje een soort beloning is voor het feit dat je naar de site bent gekomen. Wat dat betreft heb ik dus een stap overgeslagen. Dit zou echter ook aan mijn mediagedrag kunnen liggen (ik kijk weinig tv en luister niet naar de radio).

Wat vinden jullie?

Werkt dit anno 2007?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

8 Reacties

    mgvandenbroek

    Enorm over de top. Ik zat de hele tijd te wachten totdat er iets zou “gebeuren” waardoor die blonde dame te kakken zou worden gezet. Een twist. Een: ‘nee, natuurlijk is dit niet serieus bedoeld’. Zoiets. Maar die is er niet, en die komt er ook niet. Ik heb er sowieso een hekel aan als ik met ‘u’ of ‘jij’ wordt aangesproken in reclames. ‘Wel doen, heh.’ Nee, natuurlijk niet. Ik ben tegen, en ik zet mijn joker in.


    10 oktober 2007 om 12:01
    Coen Jacobs

    Dit filmpje geeft me een dubbel gevoel;

    1. Het houd je aandacht er wel bij, want je verwacht iets…

    2. … maar dat iets komt maar niet.

    Daarnaast oogt het allemaal een beetje plastisch en echt Amerikaans!


    10 oktober 2007 om 12:18
    Bart

    precies wat matthijs zegt. je wacht tot ze valt, zich stoot of god weet wat. Maar helaas, niets van dat alles. anticlimax.


    10 oktober 2007 om 12:19
    zbdigitaal

    Een draak! Reclames moeten mooi zijn of grappig, anders zijn ze helemaal zonde van je tijd.


    10 oktober 2007 om 13:31
    JWV

    Wat een anticlimax. Wat nou auto met klein hartje. Als ik die auto was geweest had ik dat blondje van m’n stoel gewipt en was ik er vandoor gegaan! Op zoek naar echt avontuur.


    10 oktober 2007 om 15:36
    sequence

    De reclame op zichzelf is teleurstellend, je verwacht dat er iets gebeurt maar dat is niet het geval. Toch zal de viral wel succesvol zijn, sex sells en een aantrekkelijke vrouw die een beetje om een auto loopt heen te draaien zal vast van de ene naar de andere mailbox vliegen.


    10 oktober 2007 om 17:22
    Bas

    CallTV als marketingstijl. Slap dat ze d’r kleren nog gewoon aan heeft, wel.


    11 oktober 2007 om 04:48
    Richard

    Typisch voorbeeld van een letterlijk-figuurlijke-vagina reclame.

    Alsin ik heb geen idee hoe ik NOG een creatieve viral moet produceren. Dus AUTO + BLOND = KASSA…?

    De doelgroep is duidelijk:

    1. man

    2. kortzichtig van geest

    3. verbaal krachtig

    4. fysiek krachtig

    Tenminste als ik de ‘viral’ mag geloven. Dit gaat toch niet werken…

    Laat die brulbak door enkelt gas te geven een volledig krat bier openen met zijn uitlaatgassen…en voila weer een reclame die niet doorgestuurd mag worden!

    Ofterwijl dikke free publicity en een viral…

    Kassa?


    11 oktober 2007 om 12:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!