Internetverzekeraar DITZO (Fortis) gelanceerd

29 oktober 2007, 08:54

Na eerdere berichtgeving lees ik zojuist op de website van het Assurantie Magazine dat Ditzo is gelanceerd. Ditzo is de eigen internetverzekeraar van Fortis. Het aanbod bestaat nu uit particuliere autoverzekeringen, binnenkort gevolgd door andere schadeverzekeringen als inboedel en opstal. Fortis verwacht over vier jaar een kwart van de productie uit het directe kanaal te behalen. Opvallend is dat gekozen is om weinig ruchtbaarheid te geven aan de lancering van Ditzo. Dit volgt in november, door een landelijke campagne. Heeft Fortis dan nu al geleerd van ABN AMRO?

Hans van der Mey is freelance copywriter en internetadviseur. Met One Step More adviseert hij bedrijven op het gebied van websites en (online)communicatie≺. Door zijn parate kennis schrijft Hans frequent boeken, vakartikelen en educatieve hoofstukken binnen handboeken. Voorbeelden zijn het Marketingfacts Jaarboek 2008 en 2009, het IAB Digital Marketing Book 2005, artikel in ADFOresult en Het E-Commerce Handboek. Vanaf 2002 heeft Hans gewerkt voor o.a. Achmea, Microsoft, Wanadoo, ING Bank, Lotto, Toto en Krasloten. Momenteel werkt Hans voor ProServe en Zuwe (webteksten) en voert hij voor ACHMEA het externe projectmanagement van een geheel nieuw intranet voor FBTO en Centraal Beheer.

Categorie
Tags

9 Reacties

    Mendel

    Ditzo.nl=template name: skypeXbizner…


    29 oktober 2007 om 11:37
    Hanzel

    @ Ewout Wat vind jij van de tijd die bezoekers krijgen om de tekst te lezen. Zelf moet ik erg veel moeite doen om alles binnen de ‘gegunde tijd’ te lezen.


    29 oktober 2007 om 14:38
    Eduys

    @Hans, veel te veel leestekst voor de korte tijd die je gegund. Moet zeggen dat ik de claim nogal pretentieus vindt: ‘Fatsoenlijk verzekerd’….. zeker als je weet als dit uit de Fortis stal komt. Is datgene wat Fortis en andere partijen aanbied dan onfatsoenlijk?

    Een andere inkopper op de site ‘Hebben ze ooit gevraagd wat jij belangrijk vindt’?

    Desalniettemin, interessant initiatief.


    29 oktober 2007 om 14:59
    Ronald Verschueren

    De eerste halve pagina gevuld met de ‘ik/wij’ boodschap van ‘eigen’ personeel, gelardeerd met non-usable teksten. Is dit retro..?


    29 oktober 2007 om 15:56
    ewout@onedaycompany.nl

    @Hans – ja, tamelijk kort. Merk dat nu pas op. Des te opvallender, omdat de kern van dit concept lijkt te zijn – beter en persoonlijk praten met de klant. En ja @Ronald – dan krijg je dat een deel van het publiek een rare smaak in de mond krijgt, (de “Ditzo Sorry Service” krijgt daarom van mij de Bloemetjes Badmuts-award) het andere deel zal het verfrissend vinden dat een verzekeraar tenminste probeert om eerlijk te spreken.

    Daarbij zie ik dat ze wel wat willen aansluiten bij het aloude Egg.com-idee/gevoel. Simpel, makkelijk, eerlijk.

    Of ze dit gaat lukken ? Time will tell.


    29 oktober 2007 om 19:15
    Hielko

    @Edwin – Ben het met je eens dat het leuk is dat Fortis dit doet en ik ga het zeker volgen. Ben zelf eens met het feit dat het wel erg veel vanuit hun zelf is gedacht en nog niet echt klant gericht. We zullen zien hoe snel ze leren en of het op termijn iets voldoende gaat opleveren. Een nieuw merk lanceren is volgens mij niet echt handig zonder de nodige marketing aandacht.


    29 oktober 2007 om 19:32
    ExFortisklant

    Ga ik dus nooit aan beginnen. Ik heb alles bij Fortis weggehaald.Laat Fortis eerst maar

    eens alle klanten die zijn opgelicht met Fortis Groeivermogen aandelenleasewanproducten schadeloos stellen.

    Ik zie het al voor mij als ik staks schade heb, ze er weer onderuit willen komen en ik weer een rechtzaak moet aanspannen om mijn gelijk te halen.

    Je moet als consument toch wel heel dom zijn om na alles wat bekend is nog zaken met Fortis te doen.


    24 juni 2008 om 16:38
    fortis gerrit

    Leuk deze berichtgeving. Alles komt uit. kijk maar eens op http://www.dit-zo.nl

    wanneer gaat ditzo.nl stoppen?


    31 oktober 2008 om 11:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!