Vinoo.nl introduceert de virtuele wijnkelder 2.0
Vandaag is nieuwe online wijncommunity Vinoo.nl gelanceerd. Op Vinoo.nl kunnen wijnliefhebbers online beoordelingen en recensies delen. Op basis van het opgebouwde gebruikersprofiel worden vervolgens passende wijnsuggesties gepresenteerd. Hiermee is vinoo.nl een schoolvoorbeeld van het populaire Web 2.0, waar samen bouwen en delen voorop staat. Binnen de traditionele wijnwereld in Nederland is Vinoo.nl een uniek internetconcept
In het buitenland zijn online wijncommunities, zoals Vinorati.com, snooth.com en corkd.com al vrij succesvol. Volgens Aldo Wink, initiatiefnemer, is de behoefte aan een social online wijncommunity in Nederland groot. Steeds meer wijnliefhebbers willen hun hobby ook op internet uitdragen en veel consumenten zijn op zoek naar lekkere wijnen.
Tagging voor passend wijnadvies
Vinoo.nl geeft gebruikers hun persoonlijke profielpagina’s, virtuele wijnkelder en wensenlijstjes. Daarnaast kunnen ze tips uitwisselen en recensies plaatsen. Elke recensent voegt ook een aantal kernwoorden (tags) toe aan de beoordeelde wijn. Dat zijn smaaktags en dinertags. Zo kunnen er vanuit smaakoptiek en eten passende wijnsuggesties worden gepresenteerd. Bij elke wijn staat exact vermeld waar deze te koop is. Bezoekers kunnen zo direct doorklikken naar de betreffende retailer, slijterij of (online)wijnwinkel en hun favoriete flessen wijn bestellen.
Verdienmodel
Per klik wordt er afgerekend met de achterliggende retailer, slijterij of (online)wijnwinkel. De vergoedingen liggen tussen de € 0,10 en € 0,30 per klik. Vinoo.nl kan zich verzekeren van veel bezoekers. Zo heeft de website aansluiting met de populaire social websites Facebook.com en Hyves.nl, en is Vinoo.nl dit jaar nog mobiel beschikbaar. Inmiddels zijn grote online partijen als wijnbeurs.nl, villavino.nl, buyyourwine.nl, delicasa.nl, beleefwijn.nu, delafranconi.nl, olioliva.nl al aangehaakt.
Volgens mij staat Vinoo een mooie toekomst te wachten: Vinoo.nl breekt een traditionele markt open en biedt daarmee nieuwe kansen voor de wijnbranche. Ook de zoekende wijnconsument (naar schatting zo’n 500.000) wordt zo goed bediend. Vinoo.nl is ook voor de nabije online toekomst voorbereid (vanaf december is Vinoo ook mobiel bereikbaar). Ik ben benieuwd wat jullie van dit web 2.0 concept vinden.
Leuk! Ik wilde iemand uitnodigen, maar ik mis de tell-a-friend optie.
Leuk initiatief.
Ben benieuwd
In ieder geval eindelijk eens een goed web 2.0 initiatief in Nederland. Slim natuurlijk om in een niche te starten. Ben natuurlijk erg benieuwd hoe Vinoo zich zal ontwikkelen, maar wie niet waagt die niet wint!.
“In ieder geval eindelijk eens een goed web 2.0 initiatief in Nederland.”
hear, hear!
Leuk concept. Zeker een website die ik ga bezoeken voordat ik weer eens bij Jacobs langs ga.
Qua styling valt er nog wel het een en ander te verbeteren, deze template is gratis te downloaden.
De tell a friend button is er bij de livegang gisteren vanaf gevallen, die plaatsen we vandaag weer terug -:)
@Diego: absolute onzin dat het een template is die je kan downloaden, het gehele design en de techniek is door Reinier Ladan eigenhandig geproduceerd.
@Diego: Ik ben heel erg benieuwd waar ze het template van Vinoo ter download aanbieden. Heb je een link? Dan kan mijn advocaat daar werk van maken, het is een authentiek ontwerp namelijk.
Hi Hans,
Je zegt: “Zo heeft de website aansluiting met de populaire social websites Facebook.com en Hyves.nl, en is Vinoo.nl dit jaar nog mobiel beschikbaar.”.
Heb je daar wat meer info over?
Bvb hoe komt die aansluiting dan tot stand?
En verwacht je mobiele Vinoo voor de kerst?
Erwin
Hallo Edwin: We gaan gebruik maken van Google OpenSocial mbt de Hyves integratie. Wat betreft Facebook maken we gebruik van de Facebook Api. Het zal overigens in januari beschikbaar zijn, eerst Facebook, daar is inmiddels al meer kennis en ervaring van beschikbaar.
Het idee is dat members van Vinoo automatisch hun recensies ook beschikbaar krijgen in hun Facebook / Hyves profiel. Momenteel heb ik op mijn eigen Facebook profiel de API van http://www.snooth.com actief en dit werkt heel goed.
.mobi: de Kerstdagen halen we niet, ook dit wordt januari. Overigens is ons idee dat Vinoo mobiel uiteindelijk zelfs meer gebruikt gaat worden dan via vast internet. Maar dat heeft simpelweg te maken met het product wijn en het moment waarop je informatie beschikbaar wilt hebben. Ik heb gisteren Vinoo op de iPhone gezien en het ziet er prachtig uit. (maar ja.. wat niet op een iPhone -:)
@Aldo: tx! Hou je ons hier op de hoogte?
Vindict is een webshop, vinoo een social community rondom wijn. Op Vindict kun je als klant inderdaad ook een profiel aanmaken, overigens steeds meer webshops doen dat. Op Vinoo gaat het om wijnrecensies en het delen en uitwisselen daarvan. Vinoo is geheel onafhankelijk en verkoopt dan ook geen wijn.
Keep in mind, these drugs do by patient roles with terrible instances of acid ebb in adult females. Aloe Vera succus Works For Heartburn You can mix 2 tablespoonfuls of honey.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!