Gebruik producten Google gedaald in 2007
Tussen alle indrukwekkende groeicijfers van Google zou je het bijna vergeten, maar het gebruik van een deel van de producten van Google is in 2007 gedaald. Grootste verliezer is Google Product Search met een daling van het gebruik van maarliefst 73%. Maar ook Google Scholar verloor 32% gebruikers en zelfs Google Video leverde 12% van de bezoekers in. Dat blijkt uit cijfers van Comscore over 2007 in de VS.
Toch mogen ze bij Google niet klagen,
het totale bezoek op al hun producten steeg met ruim 22% in de Verenigde Staten. Hierbij zijn sites als YouTube die gedurende 2007 zijn gekocht overigens niet meegeteld. De grootste groei had iGoogle met 268% in 2007, al stelt het bezoek daarop absoluut gezien niet zoveel voor. De bezoekersaantallen op Book Search, Gmail en Maps stegen met respectievelijk 55%, 54% en 52% en ook de belangrijkste onderdelen, Image Search en Web Search stegen met 35% en 20%.
Op TechCrunch.com hebben ze een en ander verder uitgezocht.
Ik mis in het overzicht Google Base. Het feit dat het ontbreekt zegt m.i. al genoeg. Google Base is ooit eens getypeerd als een mogelijke concurrent voor Ebay. Technisch gezien ziet het goed in elkaar. Vooral het Bulk uploaden van XML bestanden.
Niet alle producten van Google zijn dus succesvol. Dat is toch wel verrassend gelet op het imago van het bedrijf. Ik begrijp dan ook niet waarom ze nu met een variant van Wikipedia (Knol) zijn gestart..
Inderdaad wel een hele suggestieve titel. Zeker als je bedenkt dat de meerderheid gewoon is gegroeid.
En how about Google analytics. Dat is volgens mij het product dat in 2007 de grootste groei van alle google producten doorgemaakt. Zijn daar cijfers over bekend? En het gebruik van adwords? Volgens mij is het aantal advertenties in 2007 ook enorm toegenomen.
Dat zijn ook wel de producten waar je het van kan gaan verwachten..
Er zijn gespecialiseerde sites, die ook nog eens succesvol zijn. Dan gaat dit een keer gebeuren natuurlijk.
Ik vind de dalingen niet zo heel erg verbazend. Google Scholar werkt gewoon slecht en Google Video is gewoon de markt uigedrukt door hun (nu) eigen youtube. Google Calander is gewoon een slecht idee, gezien een Calender juist een offline product is. Google product search heb ik nog nooit gebruikt, wat al genoeg zegt.
Martin, offline is wel maar beperkt te raadplegen dus wat dat betreft is Google Calander dus wel een aanrader. Overal wwar je bent raadplegen,los van je pctje
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!