Rabobank opent aanval op Funda
Lees net op AD.nl dat Rabobank met de nieuwe website Moviq.nl (nog niet beschikbaar) de woonmarkt instapt. De bank pompt vele miljoenen euro’s in het bedrijf dat in een klap dé woonsite van Nederland moet worden.
Wat met de onlangs verbeterde huizenzoekmachine Zoekallehuizen.nl (ZAH) gaat gebeuren, ook een volle dochter van Rabo, is onduidelijk. Ingewijden melden dat Moviq de grote concurrent moet worden van Funda, de grootste woonsite van Nederland. Deze woningsite van makelaarsvereniging NVM is na een woelige periode weer volop bezig met de verbreding van het aanbod. Zo werd eind vorig jaar fundaNieuwHuisPlan, een multimediaal platform dat de consument vóór en vooral direct ná de aankoop van een huis complete en onafhankelijke informatie biedt, gestart aldus AD.nl.
Interessant is ook wat voor gevolgen dit heeft voor Jaap.nl. De DSB bank heeft hier een aandeel in. Ook zij zullen er een aardige duit in stoppen (miljoenen ?).
De banken vinden huizensites interessant voor de cross-sell van hun financiele producten. Al blijkt dat nog niet erg duidelijk bij Jaap.nl. Op hun site vertonen zij de volgende tekst :
Hoe verdient Jaap.nl geld?
Jaap.nl toont op beperkte schaal commerciële boodschappen op zijn site. Makelaars en andere aanbieders hoeven niet te betalen om met hun woningaanbod op Jaap.nl te staan.
Met al die verschillende sites begint het aardig onoverzichtelijk te worden voor de consument…
Dank voor de update Daniëlle, als buitenstaander was ik niet op de hoogte van Moviq.nl en baseerde ik me op het artikel in AD.nl.
@Marco: en jij bedankt voor het mooi weergeven van de trema op de e 😉
Er staan erg veel huizen te koop. De huizenprijzen zullen, tegen de verwachting in, gaan dalen. Het lijkt me een slimme zet van de Rabobank om op deze manier in ieder geval te proberen om het marktaandeel vast te houden. De prijzen zijn ten opzichte van laatste drie maanden al gedaald.
Een krimpende markt betekent natuurlijk ook dat de inkomsten zullen afnemen. Op zich een normaal proces. Niets om ons over te verwonderen. Het naar je toetrekken van klanten kan de pijn wat verzachten.
Allemaal leuk en aardig, iedereen wil een graantje meepikken, maar om een ECHT goede site te maken dien je natuurlijk wel over betrouwbaar huizenaanbod te beschikken, en dat is toch echt wat het de concurrentie ontbeert.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!