Hoe is het toch met Eccky?
Ruim drie jaar na de introductie van avatar Eccky is het wel heel erg stil geworden rondom één van de leukste en meest besproken initiatieven die ooit uit de schoot van MediaRepublic is voortgekomen. Het kan verkeren. Het bevoogdende management is inmiddels vrijwel in zijn geheel vertrokken en het lijkt erop dat Eccky terecht is gekomen in de schrale duisternis van een ophok-programma voor net-niet projecten. De royaal in de pers uitgemeten ambities van Eccky zullen behoorlijk bijgesteld zijn al kan wellicht met behulp van zusterbedrijven MediaRepublic of LostBoys nog af en toe een heitje voor een karweitje gescoord worden. Op de website van Eckky is geen adverteerder te vinden. Het laatste grote commerciële jubelbericht is bijna een jaar oud en betrof de samenwerking met modeketen H & M welke inmiddels een ander virtueel traject is ingegaan. Het ziet er dus niet goed voor de werkeloze hangjongere Eckky maar hoe kon het toch zover komen?
Een paar maanden na de enthousiaste introductie van Eccky sijpelden er al voorzichtig wat kritische berichten de blogosphere binnen. Het management van Eccky werd hier op Marketingfacts navelstaarderij en marketing-opportunisme aangerekend. En terwijl er nauwelijks een paar maanden na de introductie al een Spinaward werd toegekend noemde de VEA Eckky juist al vroeg een marketingflop. De meningen bleven verdeeld maar in 2006 moest Eccky op last van de MediaRepublic directie helemaal op eigen beentjes verder. Deze uithuisplaatsing leek Eccky aanvankelijk geen windeieren te leggen want met de gepubliceerde resultaten over 2006 is ogenschijnlijk niets mis.
In dat zelfde jaar werd een heuse geboortegolf gemeld. Een definitieve doorbraak was aanstaande en Eckky stond aan de vooravond van een internationale vooralsnog Angelsaksisch georiënteerde carrière. Wie nu echter op de website van Ecckycorp rondkijkt treft vooral veel gedateerde informatie aan. In de commerciele partnerlist geen meldingen van nieuwe clientèle op wat weinig aansprekende lokale activiteiten met pretpark Walibi en Whiskas na. Het kan verkeren. Maar wellicht kan een omscholingsprogramma het talentvolle geesteskind van MediaRepublic nog uit het slop halen…
Ik heb gehoord dat Eccky het in het buitenland heel goed doet en dat NL inderdaad geen focus meer is.
Ik heb geen idee hoe het met Eccky is maar wellicht moeten we ze het gewoon eens vragen? Wat ik in ieder geval wel weet is dat Eccky een goede leerschool is geweest vwb bottechnologie en ik kan me voorstellen dat die kennis inmiddels is ingezet in andere projecten? Bas of Yme, kunnen jullie wellicht aangeven wat de stand van zaken is?
Off-topic: karwijtje -> karweitje
Hoe het precies met Eccky staat, weet ik niet. Maar voor wat betreft de bottechnologie kan ik je wel wat bijpraten :-). De technologie en kennis zit namelijk bij Live Presence. De technologie is zeer geavanceerd en is bij Eccky altijd geleverd door Live Presence. Inmiddels zijn we zeker drie stappen verder qua technologie en zijn we daardoor in staat om daadwerkelijk de dialoog aan te gaan. Ook is de kennis en ervaring over hoe content gestructureerd moet worden voor chatbots niet verloren gegaan, maar zit wel bij ons. De afgelopen paar jaar is die kennis -door ervaring en doorontwikkeling buiten Eccky om- behoorlijk vergroot en wordt binnen Live Presence zeker gebruikt bij nieuwe projecten.
Zo nu heb ik wel weer genoeg promotie gemaakt 😉
@Fabian: misschien leuk om binnenkort weer eens een update te geven van die bottechnologie? Wat is de state-of-the-art voorbeeld van dit moment?
fransre het was laat dank je
@Marco: ik zal binnenkort inderdaad weer een update geven hier op MF. Mijn stokpaardje daarin blijft dat we heel goed een echte natuurlijke dialoog aan kunnen gaan. Een dialoog die bestaat uit meerdere zinnen en niet alleen vraag-antwoord met hooguit 1 vervolgvraag. Ik zal dan ook met een aantal voorbeelden komen.
Uiteraard kan ik bij geïnteresseerde partijen altijd langskomen om te laten zien wat we met onze bottechnologie kunnen 🙂
De chatbot Alice waarmee we Nederland 3 jaar geleden lieten zien wat een chatbot was en wat je ermee kan doen is nog steeds “A Life and Kicking” inmiddels ruim 600.000 vriendjes en vriendinnetjes in Nederland. Alice is nu ook actief in Spanje, Frankrijk, Engeland en Polen.
Is er nou niemand (van Eccky) die hier een reactie kan geven? Ik ben namelijk wel erg benieuwd. Alvast bedankt.
Wel opvallend trouwens dat er nu geen reacties komen uit de hoek van Eckky en dat ook Yme Bosma en Peter Warman zich ernstig op de vlakte houden. Een gevoelig punt geraakt?
Ter info: zowel Yme (Hyves), als Peter (Newzoo) als Bas(MediaRepbulic) zijn niet meer werkzaam bij Eccky. Dus het kan kloppen dat zij niet reageren 🙂
De ontwikkeling van een innovatief concept als Eccky is een behoorlijke uitdaging. Het mag dan wel stil zijn rondom Eccky in de pers, maar het spel is draait met meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand in Nederland alleen al. Vorig jaar is er een abonnementsdeel aan toegevoegd zodat Eccky ook minder afhankelijk is van in-game advertising. Vooral in Amerika krijgt de regelgeving met betrekking tot adverteren aan jonge kinderen steeds meer aandacht en zijn online spellen met een abonnementsmodel in opkomst. Eccky heeft in zijn huidige vorm zijn plek gevonden in de markt en heeft een continue bereik onder de doelgroep van vooral jonge meisjes tussen de 10 en 14 jaar. De gemiddelde speelduur is opgelopen tot gemiddeld 15 minuten per unieke bezoeker en stijgt nog iedere maand. De reacties van de spelers blijven onverminderd positief. Op dit moment zijn we in gesprek met diverse financiers voor de volgende fase.
@Marco: Amerika is altijd een stapje vooruit en door daar te kijken willen we hier ook een stap voor blijven. Wat in de USA steeds meer standaard is is COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act ).
Ik lees edgars reactie: gebruikers positief maar we weten er geen geld aan te verdienen. Als er geen geld bij komt sterft Eccky een spoedige dood. Of ben ik een te negatieve lezen? Want dat zou echt jammer zijn!
Dat is inderdaad wat te negatief gedacht. Onze inkomsten verschuiven juist steeds meer naar abonnementen en we worden daardoor ook minder afhankelijk van in-game advertsing.
Eccky deed het niet meer goed.
De eccky’s werden niet meer geboren.
Ik kreeg gisteren een mail dat mijn eccky geboren was, dus ik ging kijken, en ik zie net dat ze bezig zijn met een nieuwe versie.
Hopen dat je voor niet betaalde accaunts meer kan.
Ik hoop ook dat ik al mijn eccky Dollars nog heb, want ik heb er meer dan 10.000
jaaaah !
ik heb het ook gezien en ik heb aan mijn eccky zeker
meer dan 2000 crdits verspilt en na 2 dagen was hij plots weg en het was nog maar een baby
maa nu dak zie dat ze er mee bezig zijn is weer goed
want na al die mails die ik heb moeten sturen naar verschillende websites
ma tis dus de moeite waart geweet
ik speel veel eccky maar wat is er mee gebeurt ik heb perongeluk het bereigt verwijdert ik weet niet wat er aan de hand is help me ??
Nig altijd “bezig met een nieuwere versie” zoals Janine ook zei..
3 maanden later >. <"
Ik heb altijd heel lang eccky gespeeld… maar ik heb een vraagje:
Weet iemand waarneer die nieuwe versie klaar is?? Weet je hoe lang dat duurt!!!! Niet te geloven.
Ik heb geen geduld…
X.Sanne.
IK wil super graag eccky kom ik op de site zijn ze bezig met een nieuwe versie :@
wie weet er waanneer de site weer normaal is of kent er nog meer leuke spellen zoals eckky????
een dringende vraag!!!
M….
WANEER IS DE SITE KLAAR 🙁
Ik wacht nu al maanden om weer eccky te spelen en ja hoor nog steeds bezig met een nieuwe versie na weet ik veel hoeveel maanden!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarom is eccky veranderd?
Was ie niet meer goed zoals ie eerst was?
Ik vind hem nu hartstikke stom.
Hij was eerst egt SUPER ONWIJS LEUK!
Ik ging echt elke dag op eccky.
Maar nu is het veranderd..
Het is nu stom
je kan nu alleen nog maar eccky spelen op hyves of facebook, echt dom..
Hoi , komt er ooit nog een Eccky terug? Ik mis het echt heel erg. het was super leuk en je kon leuke en nieuwe vrienden maken. Komt het ooit nog terug???
Iriss
ik wil het ook terug 🙁
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!