I-vision: nieuwe interactieve online onderzoekstechniek

27 mei 2003, 15:37

Strawberries heeft in opdracht van onderzoeksbureau Intomart een interactieve online onderzoekstechniek ontwikkeld, I-Vision genaamd.

De applicatie maakt het mogelijk om onderzoek van kwalitatieve aard met videomateriaal via Internet uit te voeren, waarmee dergelijk onderzoek zowel sneller als goedkoper zal worden. Deze methode zal o.a. worden ingezet voor het pre-testen van commercials en spots, maar bijvoorbeeld ook voor imago-onderzoek en het beoordelen (pre-testen) van uitspraken van politici.

Uitgangspunt bij het ontwikkelen van de applicatie is het gebruik van Streaming Media waaraan de mogelijkheid is toegevoegd om respondenten rechtstreeks te laten reageren tijdens het kijken en luisteren naar beeld en geluid via Internet. De applicatie zal zowel zelfstandig, als binnen de bestaande Intomart onderzoeks-software voor Internetvragenlijsten worden gebruikt.

Op basis van door Strawberries en Intomart uitgevoerd vooronderzoek zijn een aantal onderzoeksmethoden geselecteerd die op korte termijn in aanmerking komen voor deze vernieuwde aanpak. I-Vision is hiervan de eerste in een rij.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!