ADV: Businessmodellen in (nieuwe) media
Het snel veranderende medialandschap, het ontstaan van nieuwe media en de komst van nieuwe toetreders in medialand zorgen voor druk op de traditionele businessmodellen van mediabedrijven. Geld verdienen met (nieuwe) media is waar het om draait.
Wat betekent het dalende effect van adverteren in kranten en magazines en de toename van webwinkels en diverse bedrijven die zich bezig houden met uitgeven? Albert Heijn, Kruidvat, Apple… Een toename van branchevreemde concurrenten of juist verrijking voor de ‘oude mediagarde’?
‘Dr. Businessmodel’ Alexander Osterwalder heeft van innovatieve businessmodellen zijn beroep gemaakt. Zijn visie op innovatieve business- en verdienmodellen en de veranderingen in de media industrie zijn te volgen op zijn blog en op 15 mei a.s. spreekt hij op het Mediacongres 2008 bij Media Plaza. Businessmodellen worden onder de loep genomen en kansen in beeld gebracht.
@marco let op. Aardig wat spam in de reacties op je upstream article 🙂
De linkjes zijn kapot 😉
@Daan: links zijn inmiddels aangepast!
Toppie!!!!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!