ReclameReview: Domino’s Pizza

23 april 2008, 12:44

De nieuwe commercial van Domino’s Pizza is een persiflage op “We are the world”.

Credits:

Creatie: Marcel Frensch, Rogier Mahieu, Erik Wünsch (CD) (S-W-H)

Regie: Steffen Haars

Prod.mij: Cake

Account: Marjan Tijsen, Mariska Wilschut

RTV: Yvonne Knook

D.O.P.: Joris Kerbosch

Offline & online: Joppo (de Grot)

Muziek: Jaap Eggermont

Geluid: Tymen Geurts (Earforce)

Klant: André ten Wolde, Carolien ten Cate, Derk-Jan Landzaad

Voor:

Het concept Pizza Promise (alle original medium pizza’s voor € 4,99) is op een grappige manier uitgewerkt en als kijker leg je direct de link met “We are the world”. Het catchy liedje doet de rest.

Tegen:

Is het niet ronduit dom om als pizzaketen een link te leggen naar een samenwerkingsverband dat als doel had de honger in Afrika te bestrijden? Dat is niet echt een fijne associatie voor een luxeproduct als een pizza, lijkt me. En ik kan maar niet wennen aan het feit dat Domino’s zich uitsluitend op mannen richt in zijn communicatie. Alsof vrouwen nooit een pizza eten…

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    “Is het niet ronduit dom om als pizzaketen een link te leggen naar een samenwerkingsverband dat als doel had de honger in Afrika te bestrijden? Dat is niet echt een fijne associatie voor een luxeproduct als een pizza, lijkt me.”

    Eens. Het is wel de vraag of die link ook echt gelegd gaat worden door het grote publiek. Verder wel goed gedaan, denk ik. Maar ik vind het niet HEEL leuk, en áls ik dan reclames kijk, dan vind ik dat wel een voorwaarde…


    24 april 2008 om 08:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!