Edmond Hilhorst oprichter independer.nl: Markten nog lang niet transparant

28 mei 2008, 05:01

Eén van de internet bedrijven die ik al lange tijd bewonderde is independer.nl. Met 11 miljoen euro VC capital (o.a. Apex) begonnen in 1999, uitgevonden hoe moeilijk het was om verzekeringen te verkopen maar na de internet dip teruggekomen. Nu zijn er 160 mensen aan het werk en is Independer de grootste verzekeringstussenpersoon. Het bedrijf heeft enorm geholpen om auto verzekeringen in prijs omlaag te krijgen en de hypotheek rente transparant te maken. Nu hebben ze hun pijlen gericht op transparantie in de zorg en investeren ze daar veel geld in. Allereerst willen ze de premies van de ziektekostenverzekeraars transparant maken, maar ze zijn nu bezig om de kwaliteit van de zorgaanbieders zoals ziekenhuizen en huisartsen in kaart te brengen. Ze leveren zelf ook huisartsen zorg. De naam van het bedrijf achter independer.nl is Robin Hood BV, misschien zegt dit wat over de startambities maar momenteel zijn alle oorspronkelijke VC’s uitgekocht door de NPM Capital, eigendom van SHV.

Edmond geeft een rondleiding door het bedrijf in het prachtige Dudok pand vertelt over de geschiedenis, investeerders, outsourcing, de transparantie in de financiële- en in de zorgmarkt, over de macht van de tussenpersonen die altijd weer hoge marge producten verzinnen, en over zijn plannen voor de toekomst.

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Robin van den Bosch

    Moet zeggen dat ik je mening deel omtrent het bewonderen van Independer.nl . Hoe hun zich in de markt gepompt hebben. Echter helpt 11 miljoen daar natuurlijk wel lekker bij. En jij de naam Robin Hood N.V he 🙂


    28 mei 2008 om 08:13
    Karel Geenen

    Mooi gedaan Vincent! Ook inhoudelijk erg sterk…


    28 mei 2008 om 08:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!