VAC: Direct response specialist bij ilse media

5 juni 2008, 03:45

{title}In oktober 2007 hebben ilse media en Sanoma Uitgevers het ilse media exchange programma gelanceerd. Dit speciaal voor de direct responsemarkt ontwikkelde programma biedt de top 200 adverteerders in Nederland een oplossing voor het verkrijgen van grote volumes clicks, leads en sales uit online advertising, op een zo kostefficiënt mogelijke manier. Dit programma werkt op basis van een veilingmodel in plaats van een vaste tariefkaart op het grootste online netwerk van Nederland.

Als Direct Response Specialist ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de omzet en de eCPM uit het IMX programma en het garanderen van de kwaliteit voor zowel adverteerders als websitebezoekers. In deze functie rapporteer je aan de Accountmanager IMX.

Je werkzaamheden zijn o.a.:

– Je speelt een belangrijke rol in het meedenken in en uitvoering geven aan de strategie van IMX op het ilse netwerk

– Consultancy richting adverteerders over resultaten te behalen in IMX

– Creatief zoeken naar uitbreidingsmogelijkheden en verbeteringen in IMX

– Maandelijkse forecast maken en consolideren van de resultaten in een scorecard

– Kwaliteitsbewaking d.m.v. goedkeuren campagnes en ads

– Je voorziet de Accountmanager IMX van adequate data-analyse en klantinformatie

– Je ondersteunt de Accountmanager IMX in het overleg met de verschillende site owners van sites als nu.nl, startpagina.nl en kieskeurig.nl over de commerciële resultaten en de samenwerking. Zelf bouw je ook relaties op met de site owners

Jouw profiel

– HBO werk en denkniveau

– Je hebt 1-3 jaar ervaring met online advertising (online display advertising, affiliate marketing, search engine marketing, etc.)

– Je hebt kennis van revenue modellen en software (eCPM, eCPC, CPA, CPL, SEO, SEM, etc.)

– Je bent een talent op het gebied van optimalisatie (cijfers kunnen lezen, daaruit conclusies trekken en adviezen geven)

– Je voelt een constante drang data te analyseren en te optimaliseren. Door cijfer- en trendanalyse kun je verbeteringen en commerciële kansen vroegtijdig signaleren

– Je bezit sterke communicatieve vaardigheden, en bent daarbij sociaal en commercieel vaardig

Ilse media biedt

Een informele en professionele omgeving waarin veel ruimte is voor eigen initiatieven. We zijn een ambitieuze organisatie waar met plezier en enthousiasme wordt gewerkt aan de nieuwste mogelijkheden van internet. Ilse media besteedt aandacht aan het opleiden van medewerkers, dus je krijgt volop kansen om jezelf verder te ontwikkelen en door te groeien. De gemiddelde leeftijd binnen ilse media is 33 jaar.

Ben je geïnteresseerd in deze uitdagende functie? We zien jouw CV en motivatie graag tegemoet. Mail naar: {encode=”vacatures@ilsemedia.nl” title=”vacatures@ilsemedia.nl”} o.v.v. Direct Response Specialist. Voor vragen of meer informatie kun je contact opnemen met Remco Steen (Accountmanager IMX) bereikbaar op nummer 020-8404507.

ilse media

Ilse media groep B.V. is marktleider onder de online uitgevers van Nederland. Bekende uitgaven als Startpagina.nl, ilse.nl en NU.nl worden dagelijks door miljoenen Nederlanders bezocht. Daarnaast is ilse media uitgever van o.a. Kieskeurig.nl, Overzicht.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl. We helpen consumenten bij het zoeken naar informatie en producten en zetten nieuwe concepten in de markt. Ilse media is nauw betrokken bij het verder ontwikkelen van de mogelijkheden van internet.

Op zoek naar een baan in Marketing? Bij Marketingfacts Jobs vind je de leukste marketing- en communicatievacatures.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!