Ontwikkeling Duitse online marketing markt optimistisch
De markt voor online advertising in Duitsland breidt zich sterk uit. Volgens een recent gepubliceerd onderzoek van OVK is in 2007 in Duitsland € 2,9 miljard geïnvesteerd in bestaande online advertising (51.2%), in onderzoek (41.2%) en in verwante marketing (7.6%). Het optimisme houdt aan. Marktanalisten voorspellen voor 2008, dat online marketing en marketing bestedingen in Duitsland € 3.7 miljard euro zullen behalen, een stijging van zo’n 29 percent.
Volgens het OVK onderzoek zijn momenteel in Duitsland meer dan 40 miljoen mensen ouder dan 14 jaar online. Hieronder bevindt zich de belangrijkste advertentie doelgroep, in de leeftijd van 14 tot 49 jaar, met een totaal van 31,12 miljoen (84,5 procent), die van het internet gebruik maakt. In Europa is Duitsland het land met de meeste internetgebruikers (53 miljoen) gevolgd door Engeland (40 miljoen) en Frankrijk (35 miljoen).
Grote markt in Duitsland, 53 miljoen internetgebruikers en een grote groep tussen de 14 en 49 jaar. Daar ligt een kans voor bedrijven in Nederland met connecties in Duitsland. Kon ook niet uitblijven dat in Duitsland de markt van online advertising flink groeit, ook hier in Nederland groeit het per dag.