Zomergasten via Cover it Live

28 juli 2008, 04:33

Ronald Plasterk in Zomergasten 2008Gisteravond is Zomergasten 2008 begonnen met Ronald Plasterk (minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) als eerste gast van gastheer Bas Heijne. Na een matige start waarin zowel Plasterk als Heijne duidelijk nog in hun rol moesten groeien, werd het een boeiende uitzending waarin Plasterk een gepassioneerd onderzoeker bleek en Heijne een goed luisteraar. Heijne had wat mij betreft nog wel iets scherper mogen zijn en op bepaalde momenten kunnen doorvragen. Maar een prima start dat veel goeds belooft voor de rest van de zomeravonden!

Net als vorig jaar heb ik de uitzending gekeken terwijl ik gelijktijdig online discussieerde met anderen via Twitter en CoveritLive. Coveritlive is een live-blogging tool dat inmiddels zo’n half jaar op de markt is en voor diverse events is ingezet. Gisteravond heb ik de tool gebruikt om samen met anderen de uitzending van Zomergasten te verslaan. Jammer dat Twitter en Coveritlive nog niet zijn geintegreerd, maar wat mij betreft biedt de tool zeker mogelijkheden voor verdere ontwikkeling van social tv.

Voor wie interesse heeft, het gehele script staat nog onbewerkt online op mijn priveblog upstream.nl.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    thomasz

    Hi.

    Ik heb de uitzending gezien. Plasterk vind ik los van zijn politieke idealen een zeer interessante verschijning, fris, energiek en positief ingesteld. Het was imo ook een prima avondprogramma; veel plasterk, weinig presentator. Op je website heb ik coveritlive bekeken, althans de ‘log’ daarvan. Kan je me vertellen wat het verschil is tussen een chat en coveritlive? Dat is mij niet duidelijk.

    Hgr


    28 juli 2008 om 10:30
    ronaldtervoert

    @marcoderksen: heb de demo en de site van coverit bekeken, leuke tool met handige features….in mijn ogen zeer nuttige aanvulling. Ga het zeker eens gebruiken. 😉


    29 juli 2008 om 14:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!