Designtip: Zomerse festivals
Nu de zon eindelijk schijnt is het festivaltijd. Grappig om te zien dat de organisatoren van dansfeesten onbedoeld uit dezelfde kleurrijke sprookjeswereldvijver vissen. Kijk en vergelijk!
Extrema-Outdoor is weliswaar vorige week al geweest, maar dat neemt niet weg dat het thema van dit jaar, “insane beauty”, nog steeds van toepassing is op de site.
Op zaterdag 6 september staat de derde editie van het Lief Festival gepland. Niet zo groot als Extrema, maar de site is wel werelds. Letterlijk, want met de pijltjestoetsen beweeg je de wereldbol die als navigatie dient.
@david: Ja, ook Dance Valley voegt zich overtuigend bij de droomwereld-met-gras-sites! 🙂 Mooi hoor.
@Laurens
..zo onbedoeld lijkt het me niet, eigenlijk…
De flyers voor de meeste grote mainstream dancefeesten zijn al bijna 8 jaar allemaal ongeveer in dezelfde sprookjesstijl. Zie Mysteryland, Dancevalley, Extrema, etc.
Daarnaast komt, voor zover ik weet, een boel designwerk van verschillende sublabels van ID&T;uit dezelfde koker (of was dat in elk geval in 2004 nog het geval). Ik weet alleen niet welk bureau dat is, meende dat het inhouse mensen zijn.
@erik: Klopt, de sprookjesachtige stijl hoort al vanaf begin jaren ’90 bij de flyers van dit soort feesten, als we de hardere stijlen even vergeten.
Maaarrr… wat de sites van Extrema en Lief deze keer extra verbindt, en dát is volgens mij onbedoeld, is de letterlijk ronddraaiende wereld die centraal staat. De sites lijken daarmee sterker op elkaar dan gezien het sprookjesthema zou hoeven.
Dat is frappant. Toevallig, ook. Magisch, misschien zelfs. 🙂
@Laurens
Aha, point taken. Volgende keer zal ik de linkjes volgen 😉
Leuk om te zien inderdaad. Lekker kleurrijk. De flyer van Loveland deed me er ook wel wat aan denken, hoewel de site (www.lovelandfestival.nl) niet heel spectaculair is.
Kan helaas niet mee discussieren. Hou van strak design.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!