INC 500: Snelle omarming social networks door corporates VS
Schreef ik gisteren nog dit artikel ‘Brands in Social Media 2008’ over een top 100 lijst van merken en de wijze waarop deze bediscussieerd en genoemd worden in social media. Op diezelfde dag schreef Molblog een blogpost over een andere toplijst van merken in relatie tot social media met als kop: ‘Snelle corporate adaptie social media’.
Het onderwerp van die post is weer een onderzoek, uitgevoerd door de University of Massachusetts Dartmouth Center for Marketing Research. Hier is het rapport in pdf te vinden: ‘Social Media in the Inc. 500: The First Longitudinal Study’. De Inc. 500(0) is een ‘elite’ lijst met de snelst groeiende bedrijven in de VS. Uit de samenvatting: ‘This research proves conclusively that social media has penetrated parts of the business world at a tremendous speed. It also indicates that corporate familiarity with and usage of social media within the Inc. 500 has nearly doubled in the past 12 months.’ Bottom line: de snelst groeienende bedrijven in de VS raken bijzonder snel gewend aan het gebruik van social media in hun business. Hieronder meer resultaten en grafieken uit het onderzoek.
Enkele resultaten:
Vond in 2007 nog een kwart van de ondervraagden uit de Inc. 500 dat social media een zeer belangrijk onderdeel was van de business/marketingstrategie, in 2008 is dat percentage bijna verdubbeld tot 44 procent.
57 procent van de respondenten uit de Incl. 500 zegt “very familiar with it” (social networking) te zijn, vergeleken met 42 procent in 2007.
77 procent van de respondenten in de Inc. 500 zegt minstens één van bovenstaande social media tools uit het plaatje te gebruiken.