T-Mobile komt met eigen iPhone blog
Wat doe je als telecombedrijf als je 35.000 iPhones in een maand verkoopt? Natuurlijk, een eigen blog starten. Via Nieuws Melden tipte Wouter Neyndorff van Pocketinfo: ‘T-Mobile NL start eigen iPhone blog.’
In de launchpost van het iPhoneblog (gisteren om 17.00) schrijft T-Mobile: ‘Dagelijks krijgen we veel vragen over het toestel en de diensten. We zien ook op diverse internetfora en websites welke onderwerpen er met betrekking tot iPhone ‘hot’ zijn en wat er voor gebruikers van het toestel onduidelijk is. Om hierop te reageren en onze klanten te voorzien van de juiste, actuele informatie over T-Mobile’s iPhone diensten hebben we deze blog geopend.’
Direct de dialoog aan gaan met de klant, dat lijkt de doelstelling van T-Mobile te zijn. Prijzenswaardig, natuurlijk. Neyndorff schrijft: ‘De blog is momenteel niet echt gevuld maar volgens onze bronnen komt daar snel verandering in. […] Op de site is ook een optie om direct een vraag aan T-Mobile te stellen die, als je geluk hebt, op de blog beantwoord wordt.’
Neyndorff sluit af met een oproep, die ik, waarom ook niet, graag herhaal. ‘HTC, KPN, Telfort, Vodafone en anderen: waar blijven jullie met je blog en dialoog?’
Laten die T Mobile gasten eerst maar eens hun rekeningen op orde brengen voor ze leuke dingetjes gaan schrijven over zichzelf!
Prima initiatief, ik prijs t-mobile wel bij de introductie van de iPhone. Heb ‘m sinds gister binnen, en werkt echt als een zonnetje. Kreeg zowaar een extra korting van dikke 100 euro ‘omdat ik een hoge klantwaarde had’. 3G gaat helemaal te gek hier, echt supersnel.
De dialoog me je klant aangaan is erg fijn. Vraag me wel af of het geen rotzooitje gaat worden, want klanten gaan ook vragen posten in het blog, ziet er nu wat knullig uit. Maar toch, ze hebben het lef en de hele introductie zeker niet slecht gedaan!
Doen ze goed idd. Als ze die website nou ook optimaliseren voor pocket-gebruik. Slimme manier om dicht bij de klant te komen ipv die wachtrijen met telefoongesprekken.
Een ‘hoge klantwaard’?
Je bedoelt dat je korting ontvangt om positief te schrijven?
Nee, ik heb korting ontvangen omdat ik al behoorlijk lang klant ben bij T-mobile (jaartje of 4 denk ik), en aan de hand van diverse variabelen kreeg ik bij de kassa plotseling een korting op m’n iPhone.
Excuses voor de flauwe reactie.
Omdat ik juist zeer negatieve ervaringen heb met T-Mobile rondom de iPhone hoef ik dat nog niet op jou af te reageren. De ‘gewone klant’ heeft weinig te maken met wat er voor vuile zaken achetr de schermen plaatsvinden.
[offtopic–] Marco, heb je al 3 x gemailed.. maar krijg geen reactie.. kom ik in je spambox? 🙂 [/offtopic–]
@Wouter: ik zal mijn spambox eens doorspitten; heb inderdaad niets ontvangen!?
“Nog wel even voor je houden graag ;-)” Doen we.
@Marco: volgens mij is dat Vodafone blog wel iets anders dan wat T-Mobile hier aan het doen is… Appels en peren, als je ’t mij vraagt. Dus blijft de vraag overeind en gerechtvaardigd.
Ben ik wel eens met Matthijs. De blog van T-Mobile is duidelijk binnen het domein van T-Mobile geplaatst (letterlijk en figuurlijk) om antwoorden te geven op vragen van klanten.
De vodafone blog is meer in de breedte over mobiele producten en diensten.
Aangezien lang niet iedereen lovend is over de service van T-Mobile is dit best wel een gewaagde stap. Kan ook veranderen in een klaagmuur, maar het lijkt nog mee te vallen nu.
@Marco: Sluit mij aan bij de opmerking dat mobielbreedband geen Vodafone blog is. Powered by Vodafone maakt het nog geen vodafone blog.
Maar verbaas mij over je reactie; Mobielbreedband.nl heeft stilgelegen om te evalueren, maar ’t is blijkbaar een succes want ze gaan door, maar laten het blog al maanden 4 maanden doodbloeden. Lekker projectje 😉
@Matthijs, Wouter en Erik: mee eens, mobielbreedband.nl heeft inderdaad een andere insteek!
Mijn abonnement had ik per 24 augustus opgezegd.
Wilde vervolgens een Sim only afsluiten, kwam ik op T Mobile via internet als gunstigste uit de bus.
Heb ik kontakt gehad met T Mobile, werd door hun gebeld nota bene, konden ze ook regelen direct.Krijg ik eind september een factuur voor 2 abonnementen.Daarop vermeld dat mijn sim only pas 16 september is ingegaan en het oude abonnement nog even doorgelopen heeft. Terwijl ik een bevestiging per mail op 26 augustus heb gehad dat mijn nieuwe contract uiterlijk binnen 9 werkdagen in zou gaan ( uiterlijk 5 september dus!!) Gebeld, krijg je ijskoud te horen dat het allemaal klopt. Ik gezegd dat ik niet zou betalen, nog steeds niet gedaan dus. In oktober krijg ik weer een factuur met nog steeds Internet 2005 gefactureerd. Weer bellen, krijg je weer arrogante reacties. Al met al keer of vijf gebeld en zeer honds behandeld. Woedend opgehangen. In november weer eens gebeld en zou de factuur worden herberekend. Krijg ik een credit nota die veel te laag is. Inmiddels afgesloten voor uitgaande telefoontjes. Vorige week naar de T Mobile shop in Groningen geweest. Krijg je na een uur wachten van een medewerker te horen dat het allemaal klopt. Mooi niet dus. Woest de zaak uitgelopen. ’s Middags weer gebeld met de klantenservice. Krijg ik eindelijk na 2 maanden vergeeft gehoor trachten te vinden iemand aan de lijn die mij volledig gelijk geeft en toegeeft dat T MObile fouten heeft gemaakt. Heeft ze er een “case”van gemaakt per 26 november. Vandaag 2 december weer gebeld of ze er al uit waren. NOG STEEDS NIET DUS!
KRijg ik vandaag ook nog een brief van een incassoburo om mijn factuur te betalen van september die gewoon totaal niet klopt.
Woest en woest ben ik nu, wat een arrogant teringzootje daar zeg. KUT KLantenservice dus.
Enige waar ze goed in zijn is mensen een abonnement met al dan neit een telefoon aansmeren. Maar als ze zelf een fout maken is er geen fatsoen om dat zo snel mogelijk recht te zetten. Ik laat de zaak lekker voorkomen, want gelijk heb ik.
Voor mij nooit meer T Mobile dus !!!!!!!
————————————————————————————————————————————————————————
Hoi Saskia, hopelijk gaat het vanaadg wel goed. Ik wou gisteren mijn outlay veranderen en daar had ik ook problemen mee.Fijn weekend, Mea
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!