Restaurant Week: hond in de pot ?

27 augustus 2008, 07:15

Deze week (tot en met 31 augustus 2008) is het weer “Restaurant Week”. Tijdens dit initiatief van DiningCity kan zeer voordelig tegen betaling van € 25,—een volledig 3-gangen diner genuttigd worden bij een groot aantal restaurants in Nederland (overzicht in PDF formaat).

Tijdens deze week worden door DiningCity meer dan 100.000 reserveringen voor couverts afgehandeld. Hoewel de voorgaande drie edities zonder problemen verliepen, ging het gisteren even mis en bestond de kans dat de bezoeker van de site “de hond in de pot” vond.

{title}

Na maandagavond een overheerlijke maaltijd te hebben genuttigd bij “De Watermolen” in Velp, ontving ik van DiningCity het verzoek om mijn oordeel over het restaurant te geven. Met de grote belangstelling die deze actie trekt, geeft dat natuurlijk een goed en breed inzicht in de beoordeling van de consument. Helaas ontbrak het in de email aan een goede link naar de website om het commentaar in te vullen.

Vanochtend besloot ik om nog een tafeltje te reserveren in een tweetal restaurants. De website gaf aan dat er nog tafels beschikbaar waren, dus ik was zeer blij om eens naar een locatie te gaan, waar ik nog nooit was geweest. In de loop van de dag werd ik echter gebeld door de eerste locatie, “Villa Sonsbeek” in Arnhem. Ik had gereserveerd voor een diner op zondag. De medewerker vertelde mij dat er een fout in het reserveringssysteem was geslopen; het restaurant is helaas niet geopend op zondag. Aan het eind van de middag kreeg ik een telefoontje van het andere restaurant, “De Basiliek” in Harderwijk dat zij helaas mijn reservering moesten annuleren, omdat ze vol zaten, terwijl hun restaurant nog ten onrechte boekbaar was op de website. Tegelijkertijd ontving ik onderstaand bericht via de email van DiningCity.

    U heeft heden reservering proberen te plaatsen voor de Nationale Restaurant Week.

    Gedurende enige tijd was er sprake van een storing in ons systeem, waardoor u bij restaurants kon reserveren die al volgeboekt waren.

    Onze excuses voor deze vergissing!

    Hierbij moet ik helaas uw reservering annuleren.

    Ik verwijs u naar www.restaurantweek.nl om een reservering bij een ander restaurant te maken.

    Met vriendelijke groeten,

    L. (Lex) Ouburg

    DiningCity.com

    Restaurant Week

Lex Ouburg van DiningCity bevestigde in een een telefoongesprek met mij dat er gisteren inderdaad enkele technische problemen waren, waardoor potentiële gasten teleurgesteld terug naar de website werden gestuurd om bij een ander restaurant een reservering te plaatsen. Lex vertelde tevens dat DiningCity voor de volgende editie van de “Restaurant Week” waarschijnlijk een nieuw (en robuuster) reserveringssysteem gaat bouwen.

De “Restaurant Week” blijft wat mij betreft een mooi initiatief om bezoekers tegen een laag bedrag kennis te laten maken met diverse restaurants. Tot zondag kun je nog een tafeltje reserveren op de website van Restaurantweek.

Klaasjan Tukker
Business Development Manager bij Adobe Systems

Klaasjan is Business Development Manager Creative Pro bij Adobe Systems. Samen met de grote media-organisaties in de Benelux probeert hij innovatieve projecten neer te zetten rondom Adobe technologie. Daarin is hij bezig met zowel Web-projecten (streaming video, interactieve video en interactieve websites), desktop toepassingen op basis van Adobe AIR, als ook de lijn van Creative Suite applicaties van Adobe Systems.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jipsa de Groot

    Het lijkt erop dat DiningCity zijn lesje nog niet geleerd heeft.

    Werd net per e-mail gevraagd een enquete in te vullen. Na het versturen kon de bedankpagina niet worden gevonden, waardoor het onduidelijk was of de enquete wel verstuurd was. In plaats van de bedankpagina kreeg ik een 404 melding, zowel in IE7 als in Chrome.

    Door op Back te drukken, kwam ik er overigens wel achter dat de enquete verstuurd was. Dit door de melding dat ik de vragenlijst al ingevuld had.


    4 september 2008 om 11:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!