Liberacion bevrijdt bureaus en merken

22 oktober 2008, 10:39

Liberacion, het nieuwe bureau voor online mediastrategie trok de stoute schoenen aan en ‘bevrijdde’ afgelopen weekend tientallen bureaus en merken. Het bevrijdingsleger van Liberacion wilde daarmee een einde maken aan statische marketingstrategieën. Bevrijding van de standaardmanier van denken dus.

Ze zijn uiteraard niet de eerste die een soortgelijke actie uithalen, maar het zorgt wel voor de nodige aandacht. En volgens mij is het geweldig om te doen, zo’n weekend vol kattenkwaad!

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Arie

    tja..


    22 oktober 2008 om 11:25
    Henri van den Hoof

    Vooropgesteld dat ik Marketingfacts absoluut de beste marketingblog van Nederland vind, wil ik toch even kwijt dat het me opvalt dat er de laatste tijd soms wel erg eenvoudig persberichten overgenomen worden met discutabele nieuwswaarde?


    22 oktober 2008 om 12:17
    Gilles de Smit

    Heul origineel! Werkelijk… heul…


    22 oktober 2008 om 17:36
    media

    Tja, mag hopen dat hun advies op gebied van online mediastrategie iets origineler is 😉


    22 oktober 2008 om 17:49
    mgvandenbroek

    Kregen net dit persbericht binnen:

    PERSBERICHT

    Nieuw bureau Liberacion op bevrijdingspad

    Amstelveen, 23 oktober 2008 – De afgelopen paar dagen zijn op diverse plekken in en rond Amsterdam vlaggen geplant door het nieuwe online mediastrategiebureau Liberacion. Met deze actie wil Liberacion de start van haar activiteiten extra ruchtbaarheid geven en tegelijkertijd reclamebureaus en adverteerders bevrijden van statische marketingstrategieën. Liberacion onderscheidt zich door een middelenvrije aanpak in online mediastrategie en focust zich daarbij niet op adverteren middels banners, maar door participatie in de online tijdsbesteding te bewerkstelligen.

    De afgelopen dagen troffen diverse grote reclamebureaus waaronder TBWA, Publicis en LostBoys een vlag aan voor de deur van het pand. Ook Adformatie werd “bevrijd”. De vlaggen werden geplant door de medewerkers van Liberacion. Het nieuwe bureau wil met deze actie reclamebureaus bevrijden van statische marketingstrategieën en gedwongenheid. Online marketingstrategieën vertalen zich nu vaak door naar bannering en een e-mailing. Liberacion is een voorvechter van het onder de huid kruipen van de doelgroep en daarbij online tijdsbesteding te claimen binnen de doelgroep.

    Wispelturig

    De online populatie wordt gekenmerkt door wispelturigheid. Consumenten klikken steeds minder op banners en de boodschap van de adverteerder komt steeds minder goed op het netvlies. Liberacion ziet grote kansen voor adverteerders door te focussen op “participatie in de online tijdsbesteding”. Standaardinstrumenten als banners en e-mails kunnen nog steeds een belangrijke rol spelen, maar succes valt vooral te behalen door het goed bestuderen van de doelgroep en in te spelen op de manier waarop en waarvoor zij het intern gebruiken.

    Middelenvrij denken

    Liberacion is opgericht door online mediastrateeg Steven Pieneman. Pieneman richtte 8 jaar geleden online marketing portal Admanager op en was als online mediastrateeg verbonden aan diverse bureaus.

    ‘De tijdsgeest en technische mogelijkheden vragen om een aanpak die niet wordt gedomineerd door het inkopen van bannerruimte bij de meest bezochte sites’, licht Pieneman toe. ‘Vrijheid van denken passen wij toe door een middelenvrije aanpak tijdens het strategisch proces. Dit vertaalt zich in een online mediastrategie waarin we proberen te participeren in de online tijdsbesteding van de doelgroep’, aldus Pieneman.


    23 oktober 2008 om 05:37
    Wouter Neyndorff

    Een paar vlaggetjes neerzetten?


    23 oktober 2008 om 05:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!