Filmpje van een fan: Radio 538 vs SkyRadio
Pas 200 keer bekeken op YouTube op het moment van schrijven. ‘Een filmpje van een fan,’ zo omschrijven ze het bij Radio 538 (we zijn getipt door dat radiostation, de strekking van het filmpje kwam ze kennelijk goed uit, er is bezworen dat er géén opdracht is gegeven hiertoe). Het grove fragment dat in deze remake van die gezellige SkyRadio reclame is gebruikt, zou afkomstig zijn uit The Big Lebowski. Wat vinden jullie ervan, is dit goed en slim gedaan? Viraal effect? Consumer generated advertising/brand bashing? Ben heel benieuwd of ze hier bij 538 blij mee blijven. Tekst is wel erg grof.
200 keer? Ik bedoel 1400 keer. Gaat nu dus ineens vrij hard….
@matthijs. Ja ik ging even los met clicks 😉
Grappig filmpje, veel virale waarde? mwah.
Erg geinig gedaan. Goed voor de knipoog en mooi gebruik gemaakt van bestaande beelden. Maar dit soort dingen werken m.i. alleen als het oorsponkelijke filmpje bekend genoeg is.
Ik vraag me toch echt af of dit door een ‘amateur’ is gemaakt…
Als dit door een amateur gemaakt is, dan is het toch niks meer dan een leuk filmpje. Is de vraag of dit ‘slim’ gedaan dan nog wel relevant? En zoals het er nu op lijkt is het enige virale affect, het feit dat jullie het hier neerzetten. Dus meer een self-fullfilling prophecy.
Wel leuk gemaakt trouwens.
@Roderick: Oneens. Filmpje is sind maandag van 50 views naar 1400 gegaan, vóórdat we het hier publiceerden. Denk dus, dat het elders ook is opgepakt.
Ik denk dat de vraag of het slim gedaan is wel degelijk relevant is. Alleen op die manier krijg je als maker van zo’n filmpje (kost wel wat tijd) de aandacht waar je waarschijnlijk op hoopt. Toch?
Waar het nog meer geplaatst is kan je uiteraard zien door op statistics & data te klikken onder de video!
wat blijkt, 31 oktober (vrijdag) geplaatst op youtube. En gisteren op de site van 538
@Maurice, ah, natuurlijk. Tnx. Verhelderend 😉
Op 538 schrijven ze (onder de titel: ‘DE NIEUWE RADIO 538 COMMERCIAL?!?’): “Sommige luisteraars barsten van de creativiteit en dat kan leuke dingen opleveren. Op internet staat een geweldig filmpje. Het is niet onze nieuwste Radio 538 commercial, maar toch willen we ‘m je niet onthouden… Check het filmpje!”
@Maurice: Kloppen die gegevens op Youtube onder ‘statistics & data’ wel? Ik zie marketingfacts daar namelijk niet bij staan.
Sjonge jonge, wat mij betreft kan het wel een beetje minder met dat belachelijk grove taalgebruik…
@Ernst: kan je iets meer zeggen over deze campagne? Wie heeft het filmpje nu gemaakt? Hoe is daar aandacht voor gevraagd/gekregen? En wat heeft het aan exposure opgeleverd? Is 538 er uberhaupt bij betrokken geweest? Leuke video!
@Marco. Is geen campagne of iets dergelijks. Ik heb m van een collega doorgestuurd gekregen. Is echt een fan geweest die met wat simpel knippen en plakken, dit in elkaar geklust heeft. Ik herkende zelf dat stukje uit de “Big Labowski” direct omdat ik de film 6 keer heb gezien. Wat betreft exposure is er volgens mij nog niet zoveel bijzonders gebeurd. Ben m verder ook nog nergens tegengekomen. Zie net dat ie 3100 keer bekeken is op youtube, dus weinig spannends.
Volgens mij zitten hier een paar mensen in het complot en dus een beetje te liegen
@Dennis: Zeker! Wie allemaal?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!