Email Marketing Metrics Rapport MailerMailer

11 november 2008, 06:41

{title}Het nieuwe halfjaarlijkse onderzoek van MailerMailer naar emailmarketing is gepubliceerd (download hier de pdf). In dat onderzoek komen alle belangrijke peilers van emailmarketing aan bod: MailerMailer brengt cijfermateriaal over snelheid van openen (die schijnt omhoog te gaan volgens dit onderzoek), over open rates (kleine daling), click rates (ongeveer hetzelfde als een halfjaar geleden), beste dag om te versturen (zondag, want dan bereid men zich voor op de komende werkweek).

En dan gaat het verder over personalisatie (doen, zorgt voor hogere click rates), deliverability (steeds meer emails komen aan) en over het aantal ontvangers (hoe lager, hoe beter een email aankomt). Verder staat het rapport stamp en stampvol tabellen. Handig voor presentaties, best mooi gedaan, overzichtelijk en strak. Ook leuk: op bijna iedere pagina valt wel een tip te lezen. Zoals deze:

‘To increase your open and click rates, try sending early in the week or on the weekends. Keep in mind that some organizations such as entertainment venues, restaurants or retail establishments may get better results later in the week. Experiment and find out what works best for you!’ Gratis tips, wat wil je nog meer…

Ook wel interessant om te zien, is dat de open rates van emails zijn uitgefilterd naar maatschappelijke sectoren. In de Banking en Finance wereld zijn de open rates het hoogst (27,75 procent). Als je een email stuurt in de entertainment of computer branche is de kans een stuk kleiner dat hij geopend wordt (beide rond 9 procent).

MailerMailer deed ook onderzoek naar de lengte van de subjectline: hoe langer die subject line hoe kleiner de kans dat mensen je email zullen openen. Maar, wordt aangeraden, test de lengte van je subjectline vooral met je lezers om te kijken wat het beste werkt.

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Remco de Vries

    Handig, bedankt!


    11 november 2008 om 06:53
    ThE_ED

    Het meeste is inmiddels wel bekend, denk ik, maar toch altijd handig om het weer even bij elkaar te zien zo. Zeker ook met cijfertjes er even bij.


    11 november 2008 om 06:57
    onlinemarketeerTV

    Top! Dit is een waardevol rapport voor proffie mailers!


    11 november 2008 om 10:33
    Rob Bennis

    De link doet het niet meer, is dat rapport nog ergens anders te vinden?


    14 november 2008 om 09:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!