Bomvol grote winnaar Customer Media Awards

27 november 2008, 06:47

{title}De grote winnaar van de Customer Media Awards (gisteravond uitgereikt, geen informatie op de site) zie dus MarketingTribune, is het online concept Bomvol van Bol.com geworden. Het online magazine voor consumenten ontving ‘goud’ van de eindjury en mag zich ‘het meest vernieuwende customer media-concept van het jaar’ noemen. Deze overheersing van Bomvol inspireerde de jury dan ook om de Grand Prix Customer Media als exrtaatje e toe te kennen.

In totaal werden er 23 nominaties uitgedeeld waarvan de jury vier cases bekroonde met goud. Bomvol is volgens de jury ‘een voorbeeld voor het vak. Diezelfde jury vond het heel ‘vernieuwend’ dat er vanuit Bol.com is besloten geen papieren blaadje uit te brengen maar het digitaal te houden. Practice what you preach, dus eigenlijk. Heel normaal. Laaiend enthousiast, die jury: ‘Bomvol past volledig bij bol.com. Met elke klik kom je in een nieuwe wereld. Typografisch is dat mooi gedaan.’ Het tweede goud, in dezelfde categorie, ging naar het magazine Politiepost (Maters & Hermsen). Verder waren er prijzen voor VdBJ Communicatie met Link (crossmediaal personeelsblad Getronics) en InTune (ook Getronics). En nog veel, veel meer. Zie ook Molblog.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    mgvandenbroek

    @Gitta: Dan hebben ze dat inmiddels gewijzigd. Of ik had nog niet genoeg koffie op vanmorgen 😉 Ach, belangrijker is dat er een e-mag gewonnen.


    27 november 2008 om 10:34
    Aldert Greydanus

    wistikal

    +35 punten

    Het zat er al een tijdje aan te komen dat Bomvol ging winnen.. sowieso is Bol goed bezig qua marketing.. Ze zijn al jaren bezig een dijk van een merk neer te zetten en ze blijven goed consistent in hun uitingen.


    27 november 2008 om 13:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!