Onder de knop 2008: Jacques Kuyf (FD Mediagroep) over crossmediaal uitgeven

19 november 2008, 10:36

Nee, het Financieele Dagblad van Jacques Kuyf gaat NIET komen met een gratis financiële krant. En ja, de kredietcrisis is koren op de molen van het FD. De oplage stijgt, de site mocht een miljoen bezoekers verwelkomen in oktober. Maar de advertentiekant, dat is een minder lekker verhaal. De omzet staat onder druk. Want de financiële adverteerders wachten af of hebben het moeilijk.

Jacques Kuyf vanaf het podium van Onder de knop 2008 van Broadcast Press over gratis kranten, kwaliteitsinformatie, het verhogen van de prijs van het FD in 2009, en over het bewijzen van nieuwe verdienmodellen door dieper te duiken in de business cases van adverteerders.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    daniel@clickvalue.nl

    Mooi interview! Dit verdiende meer reacties

    Ben erg benieuwd naar de wijze waarop FD die verdiensten online gaat realiseren.

    Ik kan me voorstellen dat de eBook abonnementen een grote stroomversnelling gaan brengen in de betaalde content. NRC heeft al een push abo met nu 1500 betalende leden. ebooks hebben nog maar een beperkte installed base maar met een toename van de installed base zou dit voor het FD goed kunnen werken. De doelgroep lijkt me daar iets meer gadget savy dan bij NRC. Met e-book abo’s wordt het natuurlijker om te differentieren tussen betaalde en gratis content.


    4 januari 2009 om 13:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!