Kerstonderzoek 2008 via mobiel internet

24 december 2008, 19:40

Fijne feestdagen!Sinds kort ben ik lid van het mobiel internet panel van onderzoeksbureau ValueWait. Matthijs schreef er al eerder over. Met het beantwoorden van vragen verdien je punten die je kunt inwisselen voor cadeaus. Ook ik vind het een geniaal concept. Deze week ontving ik een onderzoek over Kerst. Ik heb de resultaten (n=373) opgevraagd en kan ik met jullie delen. Gelukkig vinden de meeste mensen (77%) Kerst nog steeds leuk. 92% viert het met familie, gezin of vrienden. 63% van de mensen doet aan cadeaus en evenveel mensen koken uitgebreid thuis met Kerst. Het wordt de komende week lekker rustig op het werk want de helft van de mensen is vrij tussen Kerst en Oud & Nieuw. Benieuwd naar alle resultaten?

Alle resultaten:

Vind jij Kerstmis leuk?

77% ja 18% gaat wel 5% nee

Hoe vier je Kerstmis?

92%. met familie, met vrienden of het gezin 8% zonder familie of gezin

Ben je druk (geweest) met de voorbereidingen voor kerst?

20% ja 48% gaat wel 26% nee 6% nog niet

Heb je een kerstboom?

79% ja 21% nee

Doe je aan cadeaus met kerst?

63% ja 37% nee

Wordt er bij jou thuis uitgebreid gekookt met Kerstmis?

63% ja 27% valt wel mee 11% nee

Ervaar jij de kerstperiode als stressvol?

9% ja 33% een beetje 59% nee

Ben jij vrij tussen kerst en oud en nieuw?

50% ja 21% deels 29% nee

Kerstonderzoek 2008 via mobiel internet

Tot slot maak ik graag van de gelegenheid gebruik om jullie fijne feestdagen te wensen!

Mark de Bruin
Innovatiestrateeg bij Consumentenbond

Mark de Bruin (@mdebruin) schreef in 2007 zijn eerste blog bij Marketingfacts. Inmiddels zijn het er meer dan 150. Mark (1976) is senior marketeer met expertises in innovatie, online marketing, mobiliteit en digitale proposities via nieuwe media (internet, apps, social media, internet of things en AI) met focus op relevantie op langere termijn. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en 9292 (2022-2024). Vanaf 1 augustus 2024 werkt Mark als Innovatiestrateeg bij de Consumentenbond.

Categorie
Tags

5 Reacties

    mgvandenbroek

    grappig, heb het onderzoek vandaag ingevuld. heb niet zoveel met de kerstgedachte…. leuk, deze info, mark! ga je de andere onderzoeken ook hier publiceren? 😉


    24 december 2008 om 20:06
    Mark de Bruin

    @matthijs: nee, ik ga niet alle onderzoeken publiceren hoor. Maar deze vond ik wel relevant: kerst & de nu nog nieuwe methode om te onderzoeken (mobiel internet).


    25 december 2008 om 07:34
    mgvandenbroek

    @Mark: Ik denk dat er wel meer onderzoeken langskomen die relevant zijn, dus de vraag was serieus. Moet zeggen dat het onderzoek van Valuewait zeer soepel verloopt via de mobiele telefoon. Ik denk dat ik nog wel 10.000 onderzoekjes afzit van de flatscreen die ik wil, maar goed. 😉


    25 december 2008 om 10:20
    CoenKempen

    Heb mij ook ingeschreven, maar deze dienst werkt niet via de iPhone.

    Ontvang iedere ochtend foutief gecodeerde smsjes, ga mij daarom weer uitschrijven.


    28 december 2008 om 15:21
    Mark de Bruin

    @coen: ik gebruik ook een iphone. Sms en site werken prima alleen staan de linkjes erg dichtop elkaar. Maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Ik krijg geen foutmeldingen.

    Het lijkt mij dat er wat anders mis is bij jou. De sms zijn simpele tekst smsjes met een link naar de mobiele site van value wat. Ik speel je reactie door.


    28 december 2008 om 17:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!