Nissan adverteert op Europese Yahoo
Nissan heeft een pan-Europese advertentieovereenkomst getekend met Yahoo om zijn nieuwe modellen onder de aandacht te brengen.
Autofabrikant Nissan zet de Europese portalen van Yahoo in om nieuwe modellen onder de aandacht te brengen van internetters die op zoek zijn naar een nieuwe auto. Tot en met het einde van 2003 zullen gebruikers van de Duitse, Engelse, Franse, Ierse, Italiaanse en Spaanse Yahoo-portalen alleen Nissan-advertenties zien. Andere automakers zijn tijdelijk buitengesloten, zo bedong Nissan.
De tanende omzetten in de auto-industrie brengen Nissan, en andere automakers, ertoe om internet als volwaardig advertentiemedium in te zetten. Een vertegenwoordiger van Nissan zegt tegen Netimperative dat een substantieel budget is vrijgemaakt voor webadvertenties. De webadvertenties zijn ondersteunend voor de uitingen in de traditionele media.
De gedachte achter de samenwerking met Yahoo is dat consumenten die een nieuwe auto zoeken in de regel eerst het web op gaan om zich te ori?nteren.
Bron: