Google stopt met advertenties in print

22 januari 2009, 06:34

{title}Google is aan het snijden: werd vorige week nog bekend dat Dodgeball en Google Video gekilld zouden worden. Nu is het de beurt aan het Google Print Ads-programma (via: Adformatie).

Dat project had als doel om internetadvertenties over te brengen naar gedrukte media. Zie hier het persbericht uit zomer 2007. Naar nu blijkt, levert deze proefballon van Google niet genoeg op. Het had niet de impact waarop het bedrijf uit Mountain View had gehoopt. Per 28 februari stopt de dienst. Zie ook: Webwereld, Emerce, Telegraaf.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Paul Hottinga

    Logische ontwikkelingen, heb deze strategie van Google nooit echt gesnapt.

    Het mislukken van dit project zegt genoeg over de trends en wensen van de adverteerders die Google gebruiken.


    22 januari 2009 om 07:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!