DLD 2009: “Politiek, cijfers & stress” (dag 2)
Afgeladen vol was het Internet Politics Forum op de eerste volle DLD-dag (zie hier foto’s). De Burda-mensen zelf hadden op Inauguration Day een rapportje gepubliceerd, dat de US-situatie vergelijkt met die in Duitsland (pdf). Er blijkt natuurlijk geen enkel vergelijk te zijn, en dan vraag ik me onmiddellijk af in hoeverre Obama’s “videocracy” en zijn Facebook-campagne niet gewoon een typisch Amerikaans verschijnsel zijn plus vooral een marketingstunt, die met name bij 33min goed aankomt, zoals Micah Sifry van onder meer TechPresident.com opmerkte.
Eigenlijk heeft Obama niet zo heel vet gewonnen, als zijn believers round the globe in hun euforie wel willen denken. Qua geslacht-ras-ideologie-partij hebben vrouwen, zwarten, “halfslachtigen” en onafhankelijken de doorslag gegeven: op slogan-topics als Change, You & We, Now, Bipartisanship – een en ander geworteld in de meer dan vruchtbare bodem van een weggerotte Bush-administration. Dus als Jarvis gloedvol orakelt over een “Renewal of Mass Participation” dank zij internet, dan zeg ik op z’n Zitterds: “eg waar joh, ouwehoer?!”
Hoewel slechts 1 procent van het US-electoraat iets aan Obama heeft gedoneerd, denkt Randi Zuckerberg toch, dat een nieuwe politieke partij best op Facebook zou kunnen ontstaan. Zou ik ook zeggen, als ik dat als speerpunt in mijn marketingportefeuille had. Hoop van ganser harte, dat Obama het goed blijft doen, maar met zijn nieuwe “Organizing America”-initiatief moet hij eerst nog OrganizingAmerica.com zien uit te kopen.
Door ging het, met mijn held Yossi Vardi als voorzitter van de sessie “100 Millions Uniques”. Centraal thema: de emotionele snaar van mensen raken. Sharing, Emotion en Authenticity (Simplicity) is waarom Nessun Dorma 40 miljoen keer bekeken werd in de mindere versie van Paul Potts, dan in de gelikte versie van Pavarotti (9 miljoen keer). Wat mij betreft ook weer een vergelijking uit het ongerijmde, maar eigenlijk had vardi dat al bewezen door dé hit van YouTube te laten zien: de lachende baby met 73 miljoen views (waaruit we maar leren, dat “Aantal keren bekeken: 3813126” kennelijk geneuzel is, want “users” ofzo. Wat een “deep intellectual message” zeg, zo ridiculiseerde Vardi de gemiddelde YouTube-content. Onderbroeken-LOL dus. Bovendien waren de filpjes niet vooruit te branden vanwege de verbinding (met dank aan Deutsche Telekom). En dan vertypte Vardi zich constant: “Hee Chad waarom heb je geen spellingscheck geïmplementeerd?” Chad: “Wat je wilt typen staat daarboven, ouwe!”
Ander onderwerp: cijfers. Mega-loaded Yossi Vardi commandeerde ze uit zijn slachtoffers:
- Mitchel “Mozilla” Baker: 225 miljoen Mozilla-gebruikers, dus een kwart marktaandeel, gerekend naar de miljard webgebruikers van vandaag. Hoeveel promotiebudget? 110 miljoen. Hoeveel mensen? 200. Nou, Microsoft-mensen aanwezig, zeg eens eerlijk? Iedereen LOL. wees eens eerlijk. LOL.
- Chad Hurley: “Op dit moment komt er op YouTube elke minuut 15 uur video bij.”
- Jeff “VoIP” Pulver vanuit het publiek: “New Media is Now Media.”
- Marissa Mayer vanuit het publiek, bij Google Vice President Search Products & User Experience: “Google bedient 300-500 miljoen gebruikers.”
- Samir Arora is met Glam Media in 3 jaar gegroeid naar 110 miljoen gebruikers. Tot afgelopen december alleen voor vrouwen, maar nu met Brash ook voor de hunks. Waar het om gaat? Om “Collaboration Close to the Heart of Our Creativity”. En ook: “Power Lies in the Distribution and Recombination of Media.”
Hartstikke goed allemaal, maar natuurlijk hooguit een bekende boodschap, die eindelijk waarheid wordt. Ik herinner me HP’s Carly Fiorina uit 2000:
“First, customers and markets rule. “Push” marketing is doomed. “Pull” marketing is the only game. End of discussion.”
(Wel aardig, deze quote, want Vardi trok en passant Jon Hagel III nog even uit het publiek, die uiteraard ook over Pull leuterde.)
“And last, companies and markets no longer run only vertically, or in parallel, or fit in compartments, or operate like machines. Everything spills over into everything else, functioning more like a living organism in an ecosystem of other organisms.”
Conclusie? Simpel: net zoals er maar weinig echte winnaars op het web zijn, en héél veel ploeteraars, zo zijn die er ook in de oude mediawereld. Dat is te wijten/danken aan het web, en aan de fragmentatie en deflatie van aandacht en fame (Warholl). Hubert Burda was er in reactie op Jeff “Buzzmachine” Jarvis en Michael “TechCrunch” Arrington erg duidelijk over. Naar Burda’s maatstaven werken online ads totaal niet en maakt hij “Lousy Dollars on the Web”.
Eerder in het gesprek had een duidelijk gestresste Arrington, die van zijn huidige eigenaar geen enkel cijfer mocht noemen, het al een beetje toegegeven: “Kijk, bij TechCrunch werken we met z’n tienen in totaal, en allemaal gewoon vanuit de woonkamer. Da’s nog eens wat anders dan die luie journalisten, die gesteund door de vakbond lekker 9-5 klokken.” Gevraagd wat hij over 5 jaar dacht te doen: “Dan hoop ik mijn eigen eiland te hebben, en conferenties als deze nooooooit meer te hoeven bezoeken.”
Trying To Find The Best Diet Pill?
Trying to find the best diet pill may seem like an impossible task, especially with the multitude of diet pills available for purchase. Many people purchase a diet pill only to find out that the pill makes them feel jittery, nervous, or often has no effect at all.
Diet pills frequently contain the same or similar combination of ingredients and rarely contain anything new, innovative, or undiscovered to the supplement / weight loss industry. So, how can you find the best diet pill when most diet pills are made with similar ingredients?
One of the most common problems associated with taking diet pills is that the person taking the diet pill is uneducated about the dosage, effects, and promises offered as they relate to each diet pill. The research at website finds that there are three factors that should be taken into consideration when deciding to take a diet pill.
Dosage:
It is important to take the pill exactly as recommended on the product label. Some people choose to increase the dosage thinking that the product will work faster or better. This is not the case, and many people become sick in response to the large dose. Reviewers at website often suggest that the recommended dosage be cut in half to give the body time to adjust to the stimulant in the diet pill. After the body has adjusted, it is fine to begin taking the regular dosage as recommended on the product label.
Effects:
The effects listed on the product label are there because these are the effects that the product has had on ‘some’ of the test group. Some of the diet pill testers may be fine taking the product, while others may have adverse effects. The diet pill companies print this information to educate the buyer as well as to protect themselves from lawsuits. The consumer needs to read the label and educate themselves before taking the product. Many people who are sensitive to caffeine are surprised when the diet pill makes them feel nervous or nauseous, but this information is likely printed on the product, so with a little research these affects can be avoided.
Promises:
If you read the fine print on product claims for diet pills and other weight loss supplements, you will see ‘results not typical’ printed very small somewhere where you are not expected to look. The diet pills advertised on television are responsible for some of the most outlandish claims. The results claimed in these advertisements are often unattainable within the given amount of time outlined in the ad. Don’t expect to see results in two weeks like a lot of ads claim.
Wouldn’t it be great if you could read reviews for diet pills from actual users of each diet pill? Diet Pill Reviews website has taken the trouble out of searching for the best diet pill. You can read reviews of over 150 of the most popular diet pills available.
Copyright 2006, Diet Pill Reviews viagra pas cher