Webwinkel Vakdagen 2009: Leon Kramer (Speurders.nl)

29 januari 2009, 06:44

Op de Webwinkel Vakdagen mag Speurders.nl niet ontbreken. Enige tijd geleden alweer lanceerde Speurders als ‘eeuwige tweede’ (Marktplaats is, ook mét nieuwe site, nog steeds marktleider) een nieuwe site. Speurders.nl valt onder TMG, en daar wordt tegenwoordig stevig gesneden. In alles.

In bovenstaand interview spreek ik met Business Unit Manager (directeur) van Speurders.nl Leon Kramer over de recessie, over SEO, over innovatie bij de concurrent, en over wat voor jaar 2009 nu eigenlijk gaat worden voor Speurders.nl. ‘Wij zijn, wat ons betreft, wat recessie ongevoelig.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    MaartenThuisen

    Speurder is gewoon een slechte site doordat er erg veel handelaren actief op zijn. Echte koopjes of lage prijzen zijn daardoor niet te vinden op speurders.


    29 januari 2009 om 07:00
    Leon Kramer

    Beste Martin,

    Bedankt voor je reactie. Onze site is inderdaad geschikt voor zowel de particulieren als de handelaren (die je overigens kan scheiden in de zoektocht). Dat maakt je niet per definitie een slechte site. Jouw behoeftes sluiten niet naadloos aan met wat wij je te bieden hebben, en dat is natuurlijk altijd mogelijk. We bedienen wel een groot deel van de andere Nederlanders die wel iets van hun gading kunnen vinden.

    Leon Kramer


    30 januari 2009 om 07:22
    mgvandenbroek

    @Wouter: Goed gedaan. Zie dat je het interview ook in je post hebt verwerkt, dus zó slecht en kritiekloos kan het niet geweest zijn. Fijn, dat jij ons kritisch volgt. Keep it up 😉


    31 januari 2009 om 09:57
    Frans

    Wat een enorme sof. Begonnen met als doel om Marktplaats te verslaan. Nu een slechte site die vecht om bestaansrecht zonder duidelijke koers en onderscheidend vermogen.


    1 februari 2009 om 12:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!