Wehkamp.nl koppelt social networks aan site

20 maart 2009, 06:12

{title}

Wehkamp.nl heeft een web 2.0-brug geslagen tussen de winkel en social networks. De website van het online warenhuis is voorzien van social bookmarks items. Deze feature staat op productpagina’s en vergroot de interactie met de consument. Consumenten kunnen namelijk hun favoriete producten op wehkamp.nl opslaan en delen via social communities als Hyves en Facebook.

Met het integreren van social networks wil wehkamp.nl de consumenten pushen binnen social communities meer over het productassortiment te praten. Als een gebruiker een product heeft opgenomen in een persoonlijk profiel kan deze niet alleen gedeeld worden. Ook kunnen consumenten ideeën uitwisselen en meningen geven over het product.

Warenhuis wehkamp.nl heeft de volgende social bookmarks in haar website opgenomen:

{title}Hyves.nl

Plaats en verspreid het product als tip via hyves.nl

{title}Facebook.com

Plaats het product op een facebook account of verstuur het als artikel naar alle facebook vrienden.

{title}Delicious.com

Plaats het product op de verzamelplaats voor social bookmark items.

{title}Myspace.com

Plaats en verspreid het product als Bulletin via myspace.com.

{title}E-mail

Verzend de pagina door per mail.

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

7 Reacties

    Kasper de Wijs

    Goed dat Wehkamp de mogelijkheden van social networks inziet. Ik denk echter niet dat de consument snel een product zou opnemen in bijvoorbeeld hun Hyves profiel. Hoogstens om mensen zich te laten profileren dat ze een bepaald product hebben….

    Tip aan Wehkamp: laat de consument het product in een wishlist zetten (voor verjaardagen en events), maak een deal met Hyves en promoot het in de verjaardagsemail.

    Ik denk dat die manier veel beter zou werken 🙂


    20 maart 2009 om 06:25
    Remco de Vries

    Eens met kasper, leuk dat de mogelijkheid er is, maar ik denk niet dat ik ooit een product op mijn Hyves profiel zou zetten. Voelt niet echt relevant.

    Goed idee over de verjaardagsmail, mee eens dat dat een stuk effectiever zou zijn.


    20 maart 2009 om 07:35
    Chantal Wouters

    Kom op, laten we eerlijk zijn. Is dit nu zo nieuw? Duizenden blogs werken al met dit systeem via een WordPress plugin. Ook grote partijen als bijvoorbeeld canon.nl hebben al tijden deze functie op hun website.


    20 maart 2009 om 07:59
    Michel

    Kan me helemaal vinden in de kritiek van Kasper. Goede toepassing ook die je zo even bedacht.

    @Chantal Niemand heeft ooit gezegd dat het zo nieuw is. Bovendien. Niet alles dat nieuw is is goed. En vice versa.


    20 maart 2009 om 10:05
    Sjef Wolters

    Vanwaar de commotie het is toch al jaren bekend dat NL hopeloos achterloopt op meerdere gebieden zoals: mode, flms, muziek en internet.


    23 maart 2009 om 12:50
    Peter Broeder

    Ik als e-commerce fan kijk ik met belangstelling naar de inzet van de bookmark technieken bij Wehkamp. Ik vind nu de producten uit het Wehkamp assortiment zich niet echt lenen om daar nu mee te socialiseren. Ik adviseer Wehkamp om Inkoop / Productmanagement nu te betrekken en social products te sourcen en of exclusief voor Wehkamp producten te laten maken (ik denk aan de “haute couture” van H&M of de PS design collectie van Ikea). Met die social products lijkt me die bookmark functie zeer nuttig voor generatie van extra verkoop als ook voor de verdere uitbouw van het merk Wehkamp (van postoderaar naar gezinswarenhuis met allure).

    Maar ik hou er rekening mee dat Wehkamp er nog meer bedoelingen mee heeft…ze doen daar niets voor de leut.

    Groet, Peter Broeder, http://www.kaleido.nl


    23 maart 2009 om 13:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!