Blueshots TV: Waarom levert Twitter meer op dan blogs?
Op verzoek van Marco Derksen vanaf deze week met enige regelmaat een persoonlijke keuze uit het aanbod van Blueshots TV. Mijn naam is Ronnie Overgoor en ik ben oprichter van Blue Shots TV, het online TV station voor professionals uit de wereld van marketing, media en internet. Op dit moment maken we een vijftal 2-wekelijkse talkshows over zaken als innovatie, vrouwelijke ondenemers, creativiteit, ondernemerschap en internet.
Deze keer een speciale aflevering van het programma Gurus; de talkshow van Boris Veldhuijzen van Zanten, internetondernemer en organisator van The Next Web. Normaal presenteert hij dit programma, maar bij de opnames eergisteren bleek plotsklaps zijn tweede gast niet op te komen dagen, productiefoutje onze kant. Boris had het eerste gesprek met Fransisco van Jole, internetjournalist en na afloop meld ik ‘t praktische probleem van de ontbrekende gast. Waarop Fransisco van Jole spontaan zei: ‘Boris, kom op, omruilen van plek, ik ga jou interviewen….over Twitter’. Het resulaat is een erg interessant gesprek zoals ik ze op Blue Shots TV graag maak. Gesprekken met professionals die weten waar ze het over hebben, in plaats van journalisten die ‘van buiten’ ergens over praten of schrijven.
Twitter pro’s @boris en @2525 in een gesprek over waarom Twitter zo interessant is, de importantie van de feedback die je krijgt binnen sociale netwerken en over het businessmodel;
Boris: Aan Twitter geld verdienen is enorm makkelijk, da’s geen uitdaging! Een businessmodel verzinnen bij een succesvolle service is vele malen eenvoudiger dan andersom.
Ook legt Boris uit waarom er geen Nederlandse variant komt van Twitter en komen ze beiden tot de conclusie:
‘Twitter is een protocol en het komt nooit voor dat een protocol van een bedrijf is. Daarom is het zo’n unieke situatie.’
Programma’s volgen van Blue Shots kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.
Tot slot een mooi stuk beroepsdeformatie van, radioman, Francisco van Jole bij de afsluiting van het gesprek: U hoorde een interview met….en zag dat ook…met Boris Veldhuijzen van Zanten 😉
Welkom op Marketingfacts Ronnie en ik zie uit naar je persoonlijke selectie. Deze is alvast helemaal top en ik sluit me bij je aan dat ik nog maar weinig echt inhoudelijke artikelen over Twitter heb gezien in de Nederlandse media; dit interview is top!
Raar stuk rond minuut 11:30. Over @-replies. Had wel verwacht dat Boris en Fransisco wisten hoe Twitter in elkaar steekt.
Rond 11:30 ontstaat er enige verwarring omdat Boris zegt dat je alle replies van je followers ziet en ik stel dat je alleen de replies ziet van followers gericht aan mensen die je zelf ook volgt. Het klopt allebei, je kunt namelijk onder settings -> notices kiezen of je alle replies wilt of alleen die binnen je eigen following.
Probleem is een beetje dat de optie verborgen zit op een plek waar veel gebruikers na de eerste keer instellen niet meer komen en deze daarom makkelijk vergeten wordt.
Wat een gekissebis zeg 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!