ReclameReview: Upstairs

1 april 2009, 06:20

Upstairs legt de link tussen een bewegende adamsappel en traprenovatie.

Credits:

Bureau: BeyenMeyer

Creatie: Paul Meijer, Karel Beyen

Account: Fleur van den Donk, Wendy Pooters

RTV: Ynske Postma

Regie: Paul Meijer (Ministry of Film)

Producer: Ronald Hietbrink

D.O.P.: Menno Westendorp

Postproductie: René Brouwers (Wrks)

Muziek: Tijmen Geurts (Earforce)

Edit: Robert van Ees

Geluid: Reinder van Zalk (Earforce

Klant: Nicole van Doorn, Anneke de Waal

De doelstelling:

De merkbekendheid van Upstairs Traprenovatie verhogen.

De uitwerking:

Inspiratie voor traprenovatie zit in kleine dingen. In deze commercial voor Upstairs Traprenovatie is het een op en neer stuiterende adamsappel die een vrouw op het idee brengt. Terwijl haar eega zit te bellen, denkt zij aan een nieuwe trap van Upstairs.

Het oordeel:

Ik schrok toen ik zag dat deze commercial is bedacht door Paul Meijer. Die naam staat namelijk gelijk aan geweldige reclame-ideeën. Maar toen ik deze commercial voor het eerst zag kon ik alleen maar denken ‘Wat een stomme commercial!’. En dat terwijl ik best hou van absurde ideeën. De link tussen de adamsappel en traprenovatie vind ik echter te ver gezocht. En dan nog dat irritante muziekje op de achtergrond. Hopelijk gingen de makers van deze commercial voor het irritatie-effect, wat er namelijk ook zorgt voor dat je de merknaam onthoudt. Als je een commercial irritant vindt, praat je er immers ook over met anderen. Zoals ik hier dus doe…

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

3 Reacties

    mgvandenbroek

    Vind het een kak commercial. Vind hem vies, niet leuk, de boodschap komt niet aan en ik vind het een stinkproduct waar ik NUL interesse voor heb. De mannelijke adamsappel is NIET iets om lang naar te kijken. Zo.


    1 april 2009 om 09:38
    Michel

    Waardeloos inderdaad. Zag hem van de week ook en ergerde me dood. De naam was daarbij niet blijven hangen.

    M’n aandacht werd trouwens naar die wrat van die vrouw getrokken (slik).


    1 april 2009 om 10:12
    Peter Bonjernoor

    “Als je een commercial irritant vindt, praat je er immers ook over met anderen. Zoals ik hier dus doe…”

    En zelfs dat zal niet genoeg zijn om de naam te onthouden – wat was de naam ook al weer?


    1 april 2009 om 13:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!