Vacature: manager online marketing bij SPIL games
SPIL GAMES is marktleider op het vlak van online casual gameportals met meer dan 50 gelokaliseerde spelletjessites over de hele wereld. Per maand spelen meer dan 100 miljoen unieke bezoekers online games op portals als Spelletjes.nl, Spielen.com, Jeux.fr, Games.co.uk of Juegos.com.
SPIL GAMES werkt met de beste game- en platformontwikkelaars wereldwijd, zodat wij de beste content kunnen bieden op het gebied van kwalitatief hoogwaardige, leuke en intrigerende spellen. Wij bieden op onze websites spellen van derden en ontwikkelen intern tevens spellen die aansluiten bij de trends die wij waarnemen.
Bij SPIL GAMES werken meer dan 150 medewerkers, verspreid over kantoren in Hilversum, Sjanghai en Krakau. In Hilversum werken 80 collega’s aan het succes van SPIL GAMES. In onze bedrijfscultuur draait het om inspiratie, leiderschap, ambitie, creativiteit, en ondernemerschap. Dankzij deze spannende en dynamische werkomgeving zullen we de komende jaren nog verder in omvang en in inkomsten toenemen.
SPIL games zoekt voor uitbreiding van dit team een Manager Online Marketing
Taken en verantwoordelijkheden:
Als Manager Online Marketing krijg je te maken met uiteenlopende zaken zoals Online Marketing (o.a. SEA en SEO), Web Analytics, budget management en het aansturen van een team. Je zult regelmatig deel uitmaken van multidisciplinaire en vaak ook internationale teams van specialisten. Je rapporteert aan de Chief Marketing Officer. Verder ben je verantwoordelijk voor de volgende zaken:
- Een Online Marketingplan en daarbij behorend marketingbudget schrijven en daarna bijhouden, met als doel de traffic-doelstellingen van SPILGAMES te realiseren.
- De waarde van bezoekers inzichtelijk maken en daarvoor KPI’s opstellen die gerelateerd zijn aan het marketingbudget.
- Het goed beheren en optimaliseren van het Online Advertising-budget voor alle gameportals (m.n. SEA/Google Adwords).
- Adviseren over alle SEO-activiteiten en eindverantwoordelijkheid dragen voor een dusdanige indeling hiervan op onze portals dat dit zowel de user experience als de SEO-doelstellingen ten goede komt.
- Onderzoeken hoe branded games op sites van derden, koppelingen met social communities en widgets etc. optimaal kunnen worden ingezet in onze marketingmix en dit vervolgens implementeren.
- Adviseren hoe profiling het meest effectief kan worden ingezet binnen multiplayers, spelomgevingen en target advertisingsystemen.
- Analyseren van mogelijkheden m.b.t. strategische samenwerkingen met (toekomstige) partners als Google, Disney en Philips, ten bate van traffic en/of omzet.
- Sturen en coachen van een klein team van online marketeers.
Jouw profiel:
- HBO denk- en werkniveau
- 3-5 jaar ervaring met online marketing, inclusief Google AdWords en Analytics
- Ervaring in een leidinggevende positie
- Visie en strategisch inzicht
- Internationale ervaring is een pré
- Resultaatgericht, analytisch en probleemoplossend nadenken en handelen
- Goede communicatieve en relationele vaardigheden
- Flexibel, zelfstandig, initiatiefrijk, hands-on
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
SPIL GAMES biedt:
- Een fulltime functie
- Een marktconform salaris
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden
- Een leuke en dynamische werkomgeving
Voor meer informatie:
Esther de Kruijff, HR Manager
E-mail: {encode=”Esther.deKruijff@spilgames.com” title=”Esther.deKruijff@spilgames.com”}
Telefoon: 035-6466 307
Je sollicitatiebrief met CV kun je sturen naar {encode=”Esther.deKruijff@spilgames.com” title=”Esther.deKruijff@spilgames.com”}.
Acquisitie door derden wordt niet op prijs gesteld.
SPIL GAMES
Arendstraat 23
1223 RE HILVERSUM