Één op de zeven Amerikanen blogt

23 april 2009, 04:53

Ooit bereikten mij de cijfers dat een kwart van de Amerikaanse internetters blogt (Bron: Universal McCann, zie ook: ‘Hoe internet ons allemaal heeft veranderd in beinvloeders’). Personal branding en een ‘levendig CV’ zouden de voornaamste redenen zijn.

eMarketer.com drukt me april 2009 met de neus op de feiten. Eén op de zeven internetgebruikers in de VS blogt. Voorwaarde bij deze telling is het maandelijks updaten van de eigen blog. Het zou hier om 27,9 miljoen bloggende Amerikanen gaan met een verwachte groei in 2013 tot ruim 37 miljoen bloggers (17% van de internetgebruikers in de VS). Richard Jalichandra (CEO Technorati) merkt hierbij terecht op: ‘Blogs are now mainstream media’.

{title}

Het bereik, de lezers van blogs, geeft volgens eMarketer nog meer interessante cijfers. Bijna de helft van de Amerikanen zou minstens een maal per maand een blog lezen. Absoluut zouden dit in 2009 96,6 miljoen Amerikaanse internetters zijn. ‘Blogging activity presents new opportunities for marketers to monitor and influence conversations relevant to their businesses’, aldus onderzoeker Paul Verna. Het aantal bloggers in Nederland wordt op 600.000 geschat (Bron: Emerce.nl).

{title}

Patrick Petersen
Senior Online Marketeer en transitie, multi-trainer, auteur, spreker bij AtMost(TV) en @Onlinemarketeer

Vreemde eend Adriaan Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, internationaal spreker en trainer-docent (Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in een focus op pragmatische inspiratie. Senior online strateeg, crossmediaal transitie marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater getipt als nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De excentrieke Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Categorie
Tags

3 Reacties

    klup

    Lijkt me zo’n verhaal dat de pers niet will controleren omdat je anders geen verhaal hebt….


    23 april 2009 om 05:33
    mgvandenbroek

    @Nico: Tja, eMarketer koffiedikt erop los, maar doet ook vaak hele mooie onderzoeken. Het zijn vooral trends. En in dit geval willen ze heel graag het onderzoek verkopen en geven ze eigenlijk te weinig weg. Of bedoelde je dat niet? Trends zijn namelijk moeilijk te controleren….


    23 april 2009 om 05:52
    Mirjan van Zutphe

    ? @nico mooie essentie van de beschikbare gegevens met bronvermelding lijkt mij zo

    Heel interessant eigenlijk. Hebben jullie , heb je meer gegevens over bloggen, bloggers en blogmarketing en dan vooral voor de situatie in Nederland eventueel Europ ?

    Bijvoorbaat dank.


    23 april 2009 om 09:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!