Forrester: Gezonde groei Interactive advertising
Interactive advertising gaat de komende zeven jaar stevig en gezond doorgroeien. Dat is de voorspelling van Forrester, in een nog te publiceren ‘Forrester Research Interactive Advertising Forecast’ (via MC, MarketingVox, 1to1media).
Forrester-analist en VP Shar VanBoskirk voorspelt dat interactive online advertising (display, email, mobile, search, en social media) 17 procent zal groeien per jaar, met een totale omzet van 55 miljard dollar de komende 7 jaren. ‘Overall interactive advertising spend will grow an estimated 10% – from 9% of all ad spending in 2008 to 19% in 2014,’ zei Van Boskirk tijdens de keynote op Forrester’s Marketing Forum, afgelopen vrijdag. Zo ziet de groeiontwikkeling eruit van:
- social media 34%
- mobile 27%
- display 17%
- search 15%
- email 11%
Blijven mooie groeicijfers voor de online advertentiemarkt. Vraag me wel af in hoeverre je op dit moment zinvolle voorspellingen kunt doen.