Internetsuper Albert.nl groeit nog steeds

10 juli 2003, 16:13

De internetsuper Albert heeft ten opzichte van de eerste vijf periodes van 2002 een omzetgroei van 40% behaald. De gemiddelde klant besteedt al 130 euro per order en ook het aantal orders is toegenomen.

Het minimumbestelbedrag is 50 euro. De basiskwaliteit van de websuper is verbeterd en het winkelen is versneld.Ervaren klanten kunnen nu in twaalf minuten bestellen, tegen zes maanden geleden een besteltijd van wel een half uur. Daarnaast is er heel veel te bestellen, de basketsize is groot, zo laat directeur websuper Hans Blom weten. De service naar de klant toe is verbeterd. Om de klanten ervan te overtuigen dat de versproducten van goede kwaliteit zijn, krijgt een nieuwe klant bij een eerste bestelling een of ander versproduct cadeau. Dan zien de mensen dat de kwaliteit goed is. Het contact met de klanten is geintensiveerd. Er is e-mailnieuwsbrief en sinds kort heeft Albert.nl een eigen folder. Ongeveer driekwart van de omzet komt van Albert Heijn. De rest komt van de andere Ahold-winkels, zoals Deli XL, Etos of Gall & Gall. Albert.nl doet veel om de klanten te krijgen en te houden. Na de eerste bestelling worden de klanten gebeld om te vragen hoe de levering en het bestellen is bevallen. Ook het bezorggebied wordt uitgebreid.

Bron:

Food Magazine nr. 6, p. 26, 2,5 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!