Marketingfacts Prijsvraag: Win ‘Gehaktballen met slagroom’

21 mei 2009, 07:45

{title}Zojuist heeft Rob Adams een recensie geschreven over de Nederlandse vertaling van Seth Godin’s Meatball Sundae. Dat is interessant. Maar nu wordt het helemaal leuk. Want deze recensie is, bij deze, met dank aan A.W. Bruna Uitgevers, gekoppeld aan een prijsvraag. Op de redactie van Marketingfacts in Arnhem liggen 17 Meatball Sundae’s (in Nederlandse vertaling) te wachten op lezers. Wat we nu gaan doen, is een “Wie-is-de-snelste-of-slimste-wedstrijdje.”

De EERSTE zeventien goede antwoorden op de volgende vraag krijgen het boek thuisgestuurd. Als je niet geregistreerd bent op Marketingfacts, laat dan je emailadres achter in je reactie. Wie niet snel is… moet slim zijn:

Wat is de laatste zin van de posting ‘Wie is Seth Godin’ op 30 juni 2005, hier op Marketingfacts?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

67 Reacties

    CasperM

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!


    21 mei 2009 om 08:12
    Ivo

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! (info [at] ivolutie.nl)


    21 mei 2009 om 08:20
    Rez

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! (rez_k {at} hotmail.com)


    21 mei 2009 om 08:26
    Bas Gezelle

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! bgezelle at gmail.com


    21 mei 2009 om 08:29
    Ton

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! (post [at] aboutblank.nl)


    21 mei 2009 om 08:32
    eugenec

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!


    21 mei 2009 om 08:33
    J-OE

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! (info at j-oe.nl)


    21 mei 2009 om 08:34
    ferryvano

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    (fvanommen [at] gmail.com)


    21 mei 2009 om 08:39
    Ernstver

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! (verhoogt@me.com)


    21 mei 2009 om 08:44
    Erik

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! (evrijn @ gmail.com


    21 mei 2009 om 08:46
    Wichert van Engelen

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    Wichert van Engelen, Wichert (at) hetlampjelinksonder.nl


    21 mei 2009 om 08:48
    Jantine

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    jbeuvens[at]gmail.com


    21 mei 2009 om 08:50
    Jelke

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    jelkeboonstra[at]gmail.com


    21 mei 2009 om 08:53
    Maikel van den Bos

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    Graag wel inpakken. Haal hem in Arnhem op 😉


    21 mei 2009 om 08:54
    Arjan

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    arjandebakker @ msn.com


    21 mei 2009 om 08:56
    Jacobien

    Knip en plak 😉

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogge


    21 mei 2009 om 09:01
    Jacobien

    r en ! vergeten


    21 mei 2009 om 09:01
    Frans Twisk

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger! (frans [at] scissor.nl)


    21 mei 2009 om 09:05
    Erica

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    efjbloemers@gmail.com


    21 mei 2009 om 09:11
    Jelmer

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    j.voogel [at] mediavoogel [dot] nl


    21 mei 2009 om 09:19
    Raimo

    Ik heb geen idee wat de zin is..

    Hmmm iets zegt me dat het iets is met marketeer, remarkable en blogger 😉


    21 mei 2009 om 09:57
    Jacobien

    Als je de reacties meetelt is het:” Luisteren naar de consument dus 😉 “


    21 mei 2009 om 10:01
    jeroenmirck

    “Seth Godin, zwaar overschatte marketeer en blogger!”

    Als je ook de *meest recente* reactie meetelt. 😉


    21 mei 2009 om 10:42
    Jelle

    @jeroen mirck

    nee hoor, de laatste reactie zegt:

    “Gehaktballen met slagroom, het laatste succes recept van Seth Godin 🙂 ”

    Wie post de overtreffende trap? Ik heb gezocht naar definitie van posting maar kon geef goede definitie vinden. Dat zinnetje als je niet snel bent moet je slim zijn, dat knaagt….


    21 mei 2009 om 11:00
    Jacobien

    De echte laatste zin is: “E-mail mij de reactie(s)” 😉

    Staat net iets onder: plaats reactie.


    21 mei 2009 om 11:08
    Jelle

    @jacobien

    Ik zou dat geen onderdeel noemen van de posting maar deel van lay-out/interface , of hoe het in vaktermen genoemd wordt en om het nou een zin te noemen…

    heb wel een andere nominatie:

    Dit betekent dat adverteerders en verkopers de aandacht van de consument hopen te krijgen door in te breken in de activiteiten van de consument, zoals tv-reclame en telemarketing.

    Dat is de laatste zin welke zichtbaar is op de homepage. Hopelijk is dit het slimme waarop gedoeld werd 😛

    jelle_wieggers[at]live.nl


    21 mei 2009 om 11:32
    Jelle

    @mzoet

    sjeeeeees, als ze dat van marketingfacts lezers verwachten. Een 10 voor de moeite in ieder geval, wanneer is de ontknoping? (en is twitter niet de laatste optie van de laatste optie? moet het niet iets zijn als “voeg toe aan twitter”)


    21 mei 2009 om 12:02
    mzoet

    @Jelle

    Ik ben ook een lezer van MarketingFacts alleen misschien niet helemaal het standaard profiel. Ik dacht eerst ook dat “voeg toe aan twitter” de laatste regel zou zijn maar twitter wordt in de code niet op die plek weergegeven. Dus “Voeg toe aan Nujij.nl” is de laatste regel voor het einde van de post.


    21 mei 2009 om 12:26
    Jacobien

    Volgens mij is het toch de laatste reactie.

    Wikipedia heeft het over posting styles: When a message is replied to in e-mail, Internet forums, or Usenet, the original can often be included, or “quoted”, in a variety of different posting styles.”

    Het bericht/artikel zelf kun je zien als een posting, maar de reacties in feite ook. Het is immers ‘gepost’.

    Dan zou het bericht van Jelle dus nu de laatste posting zijn.


    21 mei 2009 om 12:37
    mzoet

    @Jacobien

    Mee eens, Jelle zijn bericht is de laatste posting. En ik ben het ook met je eens dat het artikel en de reacties als verschillende postings gezien kunnen worden. Maar de vraag is: “wat is de laatste zin van de posting ‘Wie is seth godin’ op 30 juni 2005” en niet: “Wat is de laatste zin van de posting van Jelle in de reacties”


    21 mei 2009 om 12:54
    Jacobien

    @mzoet

    Aan de andere kant: De reacties hebben geen eigen titels. Je kunt dus ook redeneren dat alle reacties ook de titel: ‘Wie is seth godin’ hebben.

    Dan is het ook logisch dat ze schrijven dat wie niet snel is, slim moet zijn. Je post snel een nieuw bericht in de posting ‘Wie is seth godin’ en vervolgens schrijf je hier weer je laatste zin uit die posting.


    21 mei 2009 om 13:07
    mzoet

    @Jacobien

    Ik ben het niet eens met die redenering maar als je zo zou redeneren dan zou de post van Jorn Moraal de laatste posting zijn die het antwoord kan opleveren.

    Want de reacties hebben wel een datum en de laatste reacties in het bericht voldoen niet aan de datum van 30 juni 2005.


    21 mei 2009 om 13:21
    Jacobien

    @ mzoet,

    Aha, ja de datum speelt natuurlijk ook mee.

    Volgens mij krabt de redactie van MF zich inmiddels ook achter de oren met de vraag wat een post nu eigenlijk is 😉

    Ze zijn wel erg stil…


    21 mei 2009 om 13:26
    Jacobien

    @ Jelle,

    Vrees dat we allemaal naast het net vissen….

    “De EERSTE zeventien goede antwoorden op de volgende vraag krijgen het boek thuisgestuurd.”

    De antwoorden krijgen het boek. Niet de mensen die antwoorden;-)


    21 mei 2009 om 19:14
    rickmans

    Ik vraag me af, waarom niemand zich afvraagt hoe je 15 exemplaren naar 17 winnaars kan sturen ;).


    22 mei 2009 om 05:40
    Bram Fasseur

    @rickmans scherp gezien!

    Veel animo voor dit boek, Matthijs laat ons snel weten wie de winnaars zijn! (Creatieve) antwoorden zijn er in ieder geval genoeg.


    22 mei 2009 om 05:52
    Jelle

    @jacobien

    Dus het is een hoax 😮

    @rickmans

    Mensen vragen het zich wel af, maar dan denken ze “het zal wel” 🙂


    22 mei 2009 om 07:32
    Ivo

    @rickmans Er staan dan wel weer 17 boeken op de foto 😉


    22 mei 2009 om 07:50
    Ralph

    Ik ga voor: “marketing is not a function anymore, it is a passion to change the lives of customers!”

    Alles is al gezegd, dus ga ik voor de laatste zin van Dhr. Godin zelf……


    22 mei 2009 om 08:18
    wilma

    Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!

    supermama@hetnet.nl


    22 mei 2009 om 08:51
    jelle

    @ivo

    Nu je het zegt, dat is inderdaad zo 🙂

    Vind de zin “Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!” een rare mengeling van Engels en Nederlands, doe of “a remarkable” of “een opmerkelijke marketeer” maar “een remarkable” is wel erg krom in mijn ogen :).


    22 mei 2009 om 09:25
    Jacobien

    Als je nu ‘gehaktballen met slagroom’ intypt bij google, staat MF al op plaats 3.

    Nu nog effe een affiliatelink naar bol.com en het feest is compleet;-)


    22 mei 2009 om 10:53
    Gijs

    “ik ben jullie te slim af ;-)”

    gijs[at]groovygadgets.nl


    22 mei 2009 om 11:40
    Jacobien

    @ Gijs,

    Die mogelijkheid had ik allang geopperd. Zie mijn berichten van gisteren van 14.01 en 16.37.

    Effe teruglezen en je ziet welke mogelijkheden mensen al hadden bedacht.

    Dus verzin iets echt nieuws zou ik zeggen…


    22 mei 2009 om 12:28
    mzoet

    @Jacobien

    Goed zo, zorg er voor dat mensen blijven nadenken 😉


    22 mei 2009 om 12:53
    jelle

    Ik heb nog wel een suggestie voor de laatste zin. De roze kolom die je ziet als je op marketingsfacts gaat zoeken, zou ik dat een posting mogen noemen? Het is een lijst met postings volgens mij dus dan zou een deel ervan een posting zijn? 🙂 en in dat geval zou:

    Rubriek: Bedrijven en personen | Bekeken: 9307 keer (7165 keer doorgeklikt)

    De laatste regel zijn, niet zin omdat het eigenlijk geen volwaardige zin is 🙂 … de laatste volwaardig zin in de posting zou dan zijn:

    Wie is Seth Godin?

    Beetje ver gezocht misschien maar origineel is het 🙂


    22 mei 2009 om 13:52
    Jacobien

    @ Jelle,

    Of je beschouwt de rubriek ‘laatste reacties’ als de laatste postings. Als je naar het artikel van 30 juni gaat, zie je rechts dezelfde reacties als nu staan.

    De laatste zin is in dat geval: “Beetje ver gezocht misschien maar origineel is het 🙂 😉


    22 mei 2009 om 14:19
    Jelle

    @Jacobien

    Nee, dat is de laatste zin, maar niet van de posting “wie is Seth Godin” :). Dat is de laatste zin van de posting “Marketingfacts Prijsvraag: Win ‘Gehaktballen met slagroom’” 😛


    22 mei 2009 om 14:56
    Jacobien

    @ Jelle

    De laatste zin die in fatsoenlijk Nederlands is geschreven zonder spel- en interpunctiefouten of Engelse woorden: ” Richt je op de mensen die je merk graag aandacht geven en geef ze iets dat de moeite waard is om over te vertellen”.

    Volgens de paginabron is de laatste zin:

    “DO NOT ALTER ANYTHING BELOW THIS LINE !”

    Nu jij weer;-)


    22 mei 2009 om 15:26
    Jacobien

    @ Jelle,

    Ja, een ontknoping zou nu wel fijn zijn.

    Was afgelopen week druk met online boekhouden en het was heerlijk om tussendoor effe met iets anders/creatiefs bezig te zijn. Mijn ideeën zijn echter nu echt wel op…


    22 mei 2009 om 16:51
    jelle

    @jacobien

    Ik weet nog wel 2 unieke benaderingen maar kan bij voorbaat wel zeggen dat ze fout zijn, dus ik laat ze maar achterwege, wordt het alleen maar rommelig topic van.

    Heb in ieder geval het bereik van mijn blog weer iets vergroot, een schamele 4 kliks maar dan nog, het is nog jong, het heeft de tijd 🙂

    @admins/moderators

    Hoe lang gaat het duren voor de ontknoping? Is de goeie laatste regel nog niet voorbij gekomen?


    22 mei 2009 om 17:19
    Jacobien

    @ Jelle,

    Je hebt niets gemist. Ik denk dat ze al contact hebben opgenomen met winnaars of dat het een hoax was. Ik was no 17 met de zin…remarkable…, dus die zin zal het wel niet zijn geweest of er waren slechts 15 boeken te vergeven.


    23 mei 2009 om 14:17
    Jelle

    @Jacobien

    Ik mis een notificatie 😐

    –Dit was een hoax– of –prijsvraag gesloten– etc. nu is het zo open eind 😐


    23 mei 2009 om 14:29
    Jacobien

    @Jelle,

    Ja, mee eens.

    Zo eindigen, zonder iets te zeggen, komt ook nogal lullig over…


    23 mei 2009 om 14:39
    mgvandenbroek

    Schitterende reacties!!!!

    NOTIFICATIE: De prijsvraag is gesloten. Ik kom snel met een overzicht van de winnaars! Misschien hebben we wel een extra boek voor het Meest Creatieve Antwoord. 😉

    Matthijs


    25 mei 2009 om 04:05
    Jelle

    Dus toch nog, dacht al dat het stilletjes in de kronieken van marketingfacts zou verdwijnen 🙂 Dan ga ik nu maar verwoed duimen 🙂


    25 mei 2009 om 05:18
    mgvandenbroek

    @Jelle: Ik zat even op de hei 😉


    25 mei 2009 om 05:24
    mgvandenbroek

    Iedereen reuze bedankt voor de snelle en slimme reacties. Uiteraard was het goede antwoord:

    “Seth Godin, een remarkable marketeer en blogger!”

    Hieronder de 17 (was even de tel kwijt) gelukkigen:

    Frank Roor

    Casper M

    Ivo

    Rez

    Bas Gezelle

    Ton

    Eugenec

    J-OE

    Ferryvano

    Ernstver

    Erik

    Wichert van Engelen

    Jantine

    Jelke

    Maikel van den Bos

    Arjan

    Jacobien

    Heb zelf het idee, dat iedereen de definitie van posting heel goed begreep totdat de eerste 17 goede reacties er stonden ;-). Het boek komt de kant op van de gelukkigen, die ik zojuist heb gemaild. Ik heb hier 17 boeken voor mijn neus liggen, het getal 15 is inmiddels gewijzigd.

    Zal volgende keer vragen of ze bij Bruna een grotere doos met nog wat meer boeken hebben…


    25 mei 2009 om 12:41
    Jacobien

    JJiiipppieeeeeee

    @ Jelle,

    Jammer dat je niet in de lijst staat. Maar volgende keer gaat het je vast lukken en anders hebben ze misschien wel een troostprijs.


    25 mei 2009 om 13:02
    Bram Fasseur

    @Jacobien, kan Jelle die van jou straks niet lenen? 🙂


    25 mei 2009 om 13:11
    Jelle

    Ik overleef het wel 🙂 Eens kijken of hij op de aankooplijst van de bibliotheek verschijnt 🙂


    25 mei 2009 om 13:16
    Bart

    E-mail mij de reactie(s)

    Dat is echt de laatste zin 😉


    26 mei 2009 om 13:02
    Jacobien

    Yes, Jipie. Het boek is gearriveerd.

    Ik ben er erg blij mee en ga het snel lezen.

    Matthijs, Marco en en Bruna, hartstikke bedankt!


    8 juni 2009 om 10:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!