Google lanceert conversieprogramma: Traffic4u en Netsociety eerste partners

1 juli 2009, 09:32

{title}Google introduceert vandaag een nieuw certificeringprogramma dat klanten in contact brengt met experts op het gebied van conversie optimalisatie van de website. Netsociety en Traffic4u zijn de eerste partners die de status van Google Conversion Professionals hebben gekregen, zo meldt Google NL in het persbericht vanmorgen. ‘Het programma heeft als doel om bedrijven die actief zijn op het gebied van e-commerce te helpen hun omzet uit de website te verhogen waardoor het rendement op de investering stijgt.’ Heren en dames van T4U en Netsociety: proficiat!

Bedrijven, zo onderzochten de partners samen met Google, lopen ‘miljarden euro’s’ mis als gevolg van inefficiënte onderdelen en processen op hun websites. Hidde de Bruijn, Conversion Specialist bij Google Nederland zegt in het persbericht:

“Het is vaak moeilijk om het aantal conversies te vergroten als gevolg van problemen met de effectiviteit van de marketing en de usability van websites. Wij zijn trots om het GCP-programma te introduceren in samenwerking met partners die een diepgaand inzicht in deze pijnpunten hebben. Onze partners kunnen onze adverteerders advies op maat bieden en hen van praktische ondersteuning voorzien bij het identificeren en verbeteren van ineffectieve internetpagina’s. Het maximaliseren van het rendement op marketinginvesteringen is natuurlijk enorm belangrijk, zeker gedurende een recessie. Dit programma heeft als doel om klanten te helpen meer uit hun marketingbudget te halen”.

Erik Broekhuis, mede oprichter Netsociety:

“Wij zijn erg blij met het behalen van deze GCP accreditatie. Het bevestigt dat we voldoen aan de strenge richtlijnen van Google en het biedt voor onze klanten een houvast dat ze in zee gaan met een professionele partij. Voor volwassen online spelers is het steeds belangrijker om aandacht te besteden aan optimalisatie ná de klik. Verbeteringen in conversiepercentages zullen positief bijdragen aan de resultaten over alle campagnes heen (SEA, SEO, affiliate & display) en zijn daarom zeer interessant voor iedereen die zijn website serieus neemt.”

Gert-Jan Munneke, directeur Traffic4u:

”Wij zien de Google Conversion Professionals accreditatie als erkenning voor het succesvol uitbreiden van onze dienstverlening. Voor een Result Driven Online Marketing bureau is de focus op het verhogen van conversie voor alleonline marketing disciplines essentieel. Pas dan kun je het maximale resultaat voor je klanten behalen. De GCP certificatie is de bevestiging dat Traffic4u deze resultaatgerichte aanpak goed beheerst. Evenals de tot dusver behaalde resultaten bij onze klanten.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!